ناسا برای فضانوردان زن جعبه آرایش ساخته بود!

ناسا برای فضانوردان زن جعبه آرایش ساخته بود! شاه بلاگ: هنگامی كه زنان در دهه 1970 به ناسا پیوستند، مهندسان به اشتباه تصور می كردند كه می خواهند از لوازم آرایشی در فضا استفاده كنند و بدین منظور یك كیت مخصوص آرایش برای فضانوردان زن ابداع كردند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، مهندسان ناسا ممكن است برای ساخت فضاپیما و تجهیزات پیشرفته به اندازه كافی باهوش باشند اما هنوز زنان را نشناخته اند.

آژانس فضایی آمریكا در سال 1978 اولین گروه فضانوردان زن خویش را برگزید كه شامل "شانون لوسید"، "مارگارت ریاسدون"، "كاترین سالیوان"، "جودیت رزنیك"، "آنا فیشر" و "سالی راید" می شد.

"سالی راید" به نخستین زن آمریكایی تبدیل شد كه پا به فضا گذاشت. "رزنیك" نخستین فضانورد یهودی آمریكایی بود. "سالیوان" نخستین زن آمریكایی شد كه راهپیمایی فضایی انجام داد و "لوسید" نخستین زن آمریكایی بود كه از ایستگاه فضایی "میر"(Mir) روسیه بازدید نمود.

اخیرا اداره تاریخ ناسا فاش كرده است كه مهندسان ناسا به اشتباه تصور كردند كه این فضانوردان زن هنگام پرواز در فضا هنوز هم می خواهند آرایش كنند و ازاین رو یك كیت آرایش ابداع كردند.

نمونه اولیه این كیت دارای بخش هایی برای خط چشم، ریمل مژه و ابرو، سایه چشم، پاك كننده آرایش چشم، برق لب و رژ لب است. این كیت نخستین جعبه آرایش است كه مخصوص فضا طراحی شده است.

"راید" می گوید: شما فقط بحث در بین مهندسان مرد در مورد آنچه باید در كیت آرایش جا دهند را تصور كنید.

ظاهرا "راید" پس از ماموریت مشهور "چلنر" در سال 1983 با پرسش در مورد محصولات آرایشی كه با خود به فضا برده مورد سوال قرار گرفته بوده است.

با این حال، هر فضانورد بخشی از تجهیزات فضایی بهداشتی استاندارد را بعنوان وسایل شخصی همراه دارد. این كیت شامل لوازم بهداشتی از قبیل صابون، لوسیون، دئودورانت، شانه، تیغ، مسواك، خمیر دندان و شامپو ضدچربی است كه برای بیماران بستری در بیمارستان استفاده می گردد.

بدیهی است، ناسا استفاده از لوازم آرایشی را در میان فضانوردان زن خود منع نمی نماید. هرچند متخصصین پوست در طول مدت پرواز طولانی آن را سفارش نمی كنند.

تغییرات فشار هوا همراه با كمبود رطوبت منجر به آكنه می گردد. محیط فضاپیما هم پوست را خشك می كند و باعث پوسته پوسته شدن و خارش می گردد.

پس از كلاس 1978، ناسا در سال 2016 یك گروه دیگر متشكل از زنان تشكیل داد. این دفعه این گروه مقرر است احیانا خدمه سفر به مریخ را تشكیل دهند.

كلاس جدید تنها از چهار عضو به نام های "نیكول آوناپومان"، "آن مك كلاین"، "جسیكا میر" و "كریستینا همك كوچ" تشكیل شده است.

این فضانوردان زن همگی نقش های اساسی در پرواز ایفا می كنند. وظایف آنها شامل توسعه موشك و فضای مناسب و همینطور اداره كردن كاوشگرهای كنترل از طریق دور است كه سیاره سرخ را كاوش خواهند كرد.

"مك كلاین" در یك گزارش اظهار داشت: اگر ما به مریخ برویم، به نمایندگی از تمام هم نوع هایمان در جایی خواهیم بود كه تاكنون هیچ وقت بشر به آن قدم نگذاشته است. به نظر من این بزرگترین كاری است كه انسان می تواند انجام دهد.

تا شروع این ماموریت هنوز بیش از یك دهه باقی مانده است، اما هم اكنون دولت ها در سراسر جهان از چین گرفته تا اروپا و روسیه قصد دارند ربات هایی را روی مریخ فرود آورند، در حالیكه شركت های آمریكایی مانند اسپیس ایكس با ناسا برای سفرهای تجاری و توریستی همكاری می كنند.




1396/11/04
15:10:49
5.0 / 5
4431
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است