در نسل های آینده دوربین گوشی ها محقق می شود

مشاهده پشت دیوار با دوربین های لیزری

مشاهده پشت دیوار با دوربین های لیزری شاه بلاگ: كارشناسان صنایع الكترونیك معتقدند كه ظهور فناوری های نوین همچون قابلیت مشاهده اجسام پشت دیوار در دوبین گوشیهای هوشمند آینده دور از انتظار نیست.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، باآنكه امروزه خیلی از كاربران از خصوصیت ها و قابلیت های دوربین موجود در تلفن همراه شگفت زده می شوند، اما كارشناسان معتقدند كه در چند نسل آینده تلفن های هوشمند به امكانات جدیدی همچون دوربین لیزری با قابلیت مشاهده فضای پنهان پشت اجسام مجهز خواهند شد.
پروفسور استفان مك لافلین، متخصص فناوری كوانتوم از دانشگاه "هریوت وات"(heriot-watt) گلاسگو در اسكاتلند معتقد می باشد كه در شرایط فعلی سطح دانش لیزری شركت های تولیدكننده دوربین و شركت های تحقیقاتی تا حدی پیشرفت داشته كه انتظار می رود بزودی باید منتظر ورود این نسل از دوربین ها چه به صورت تك كاربره و چه به صورت تركیبی در گوشیهای هوشمند باشیم.
وی در ادامه اضافه كرد: در نسل آینده دوربین های لیزری احیانا علاوه بر محاسبات كامپیوتری برای پردازش و كیفیت بهتر عكس، محاسبات كامپیوتری جدید هم افزوده خواهد شد. مثلا كامپیوتر با عنایت به زاویه منبع نور و نحوه پراكندگی نور، قادر به تشخیص اشیاء یا افراد پنهان در زوایا خواهد شد.


یكی از مهمترین راهبردهای اخیر شركت های تولیدكننده دوربین تغییر دیدگاه در مهندسی ساخت است. در واقع شركت های بزرگ به جای تمركز بر روی ساخت حسگرها با پیكسل بیشتر بر روی روش های ادغام تصویرسازی و پردازش كامپیوتری متمركز شده اند.
این فناوری در نهایت به مرحله ای خواهد رسید كه با پردازش منبع نور، جهت شكستگی نور، اجسام تداخل كننده در مسیر نور، می توانند اجسام را در مه غلیظ، پشت دیوار و یا حتی درون بدن انسان را هم مشاهده كنند.






1396/11/09
19:26:35
5.0 / 5
5467
تگهای خبر: تولید , دانش , دوربین , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است