بلومبرگ اعلام كرد:

نیمی از اتوبوس های دنیا تا سال ۲۰۲۵ برقی می شوند

نیمی از اتوبوس های دنیا تا سال ۲۰۲۵ برقی می شوند شاه بلاگ: بررسی های تازه موسسه بلومبرگ نشان داده است تا سال ۲۰۲۵ نیمی از اتوبوس های دنیا برقی خواهند بود و چین به یكی از قطب های تولید و استفاده از اتوبوس های برقی مبدل می گردد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از فیوچریسم، تحقیقات بلومبرگ حاكیست كه تا سال ۲۰۲۵ تعداد اتوبوس های برقی مورد استفاده در ناوگان های حمل و نقل عمومی سه برابر خواهد شد. تعداد این اتوبوس ها در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۸۶ هزار اتوبوس بوده است.
اما این رقم در هفت سال آینده به حدود ۱.۲ میلیون واحد اتوبوس افزایش می یابد. ازاین رو ۴۷ درصد از كل ناوگان اتوبوس رانی درون شهری دنیا را اتوبوس های برقی تشكیل خواهند داد.
استقبال چینی ها از اتوبوسهای برقی با عنایت به نیاز داخلی بالای این كشور بسیار بالا خواهد بود و بررسی های بلومبرگ نشان داده است تا ۹۹ درصد از اتوبوس های برقی دنیا در كشور چین به كار گرفته خواهند شد.
علاوه بر چین، آمریكا و برخی كشورهای اروپایی هم به دنبال استفاده گسترده از اتوبوس های برقی هستند. نیویورك از سال قبل ۱۰ اتوبوس برقی را به صورت آزمایشی به كار گرفته و می خواهد به تدریج كل ناوگان اتوبوسرانی این كشور را برقی كند كه به كاهش تولید سالانه ۵۷۵ هزار تن مربع گاز دی اكسید كربن خواهد انجامید.
اگر چه هزینه تولید اتوبوس های برقی بیش از اتوبوس های معمولی است. اما با عنایت به عدم مصرف سوخت های فسیلی توسط آنها در بلند مدت این تحول باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای خواهد شد.

1396/11/17
15:48:29
5.0 / 5
4961
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است