آغاز آموزش فضانوردان ناسا و ژاكسا در مركز گاگارین

آغاز آموزش فضانوردان ناسا و ژاكسا در مركز گاگارین شاه بلاگ: دوره آموزشی اندرو مورگان، كریستینا هاموك فضانوردان ˮسازمان فضایی آمریكاˮ(NASA) و سوئیچی ناگوچی فضانورد ˮسازمان فضایی ژاپنˮ(JAXA) در مركز آموزش كیهان نوردی گاگارین در حومه مسكو شروع شد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، این آماده سازی برای كسب عنوان پرواز مهندس ناو كیهانی "سایوز ام.اس" و توانایی كار در بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی صورت می گیرد.

از آنجا كه هم اكنون سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تنها با سفینه سایوز انجام می گردد و در این مجتمع هم بخش روسی بعنوان هسته مركزی كاربرد دارد، برپایه قرارداد "سازمان فضایی روسیه" (Roscosmos) و سازمان های فضایی دیگر كشورها، فضانوردان غیر روس با هر مهارت كاری، ملزم هستند زبان روسی، كار با ناو سایوز و بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی را در مركز آموزش كیهان نوردی گاگارین فرا بگیرند تا در زمان سفر به فضا، كار در مدار زمین و بالاخره بازگشت به زمین به راحتی بتوانند وظایف خویش را انجام دهند.

قرار است اندرو مورگان(Andrew Richard Morgan)، بعنوان یكی از خدمه پشتیبان گروه اعزامی 58/59، ایستگاه فضایی بین المللی و كریستینا هاموك، به سمت یكی از اعضای پشتیبان گروه اعزامی 59/60ایستگاه فضایی بین المللی به فضا اعزام شوند.



اندرو ریچارد مورگان

اندرو مورگان افسر نیروی هوایی آمریكا و كریستینا هاموك(Christina Hammock) دانشمند اقیانوس شناس در ژوئن 2013 توسط ناسا برای سفر به فضا انتخاب شدند و دوره آماده سازی پیچیده فضانوردان شامل آموزش های گسترده در مورد مسائل علمی و فنی سامانه های ایستگاه فضایی بین المللی، راهپیمایی فضایی، پزشكی، پرواز در هواپیما تی-38، و همینطور تمرین راه هایی برای زنده ماندن در آب و بیابان را به آخر رسانده و برای انجام پرواز فضایی گواهی گرفته اند.

این دو اینك بعنوان فضانوردان تازه كاری كه تابحال به فضا سفر نكرده اند باید دوره آموزشی فشرده ای را در مركز آموزش گاگارین روسیه ببینند تا اگر از پس امتحانات برآمدند، اجازه پرواز با ناو كیهانی سایوز را بگیرند.



كریستینا هاموك

برخلاف همكاران آمریكایی، سوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) تجربه ماموریت های فضایی خوبی در كارنامه خود دارد.

اولین پرواز او بعنوان عضوی از خدمه پرواز شماره 114 شاتل فضایی بر عرشه فضاپیمای دیسكاوری در 26 ژوئیه تا 9 اوت 2005 انجام شد. در جریان این ماموریت، نوگوچی سه راهپیمایی فضایی انجام داد كه بیش از 20 ساعت طول كشید. پرواز دوم وی در 21 دسامبر 2009 به ایستگاه فضایی بین المللی، بعنوان مهندس پروازی فضاپیمای سایوز تی.ام.آ-17 صورت گرفت كه 161 روز طول كشید.

نوگوچی دارای درجه مهندسی هوانوردی از دانشگاه توكیو است و از 1996 بعنوان فضانورد با ژاكسا كار می كند.



سوئیچی ناگوچی






1396/11/18
12:57:15
5.0 / 5
4376
تگهای خبر: بین الملل , دانش , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است