تولید برق از گرمای زمین با فناوری كوانتوم

تولید برق از گرمای زمین با فناوری كوانتوم شاه بلاگ: محققان برای نخستین بار راهكار مناسبی را برای تولید برق از گرمای دفعی زمین با روش تبدیل تابش فروسرخ به الكتریسیته معرفی كردند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، به نقل از ساینس آلرت، اساس این نظریه برگرفته از یك قانون كوانتومی موسوم به تونل زنی كوانتومی است كه بر مبنای آن یك ذره از یك سد یا مانع نفوذ ناپذیر به كمك تونل عبور می كند. این واكنش در چرخه تولید انرژی از شكافت هسته و در ستاره های مثل خورشید قابل مشاهده می باشد.
ایده اولیه این طرح شامل چند مرحله است كه در مرحله نخست باید آنتن های مناسب برای تبدیل تابش فروسرخ به توان الكتریكی طراحی شوند.
آنتن های كوانتومی نوین قادرند كه هر چرخش یك طول موج معادل یك ده هزار میلیاردم یك ثانیه را مستقیما به بار الكتریكی تبدیل كنند.
محققان معتقدند كه بخش عظیمی از گرمای دریافتی زمین از خورشید كه توسط خشكی ها، اقیانوس ها و اتمسفر جذب می گردد در هنگام روز و یا در طول شب با استفاده از تابش فروسرخ به فضا ارسال می گردد.
دانشمندان با محاسبه میزان توان دریافتی زمین از خورشید و ضریب تبدیل این انرژی به سایر انرژی های موجود در زمین متوجه شدند كه مقدار هدررفت انرژی زمین به فضا معادل میلیون ها گیگاوات در هر ثانیه است.
از آنجایی كه طول موج امواج فروسرخ بسیار كوتاه است، ازاین رو برای جذب انرژی این امواج ساخت آنتن های بسیار ظریف و نازك ضروری می باشد. آنتن های نوین قادرند با استفاده از پدیده تونل زنی كوانتومی امواج فروسرخ را به بار الكتریكی تبدیل كنند.




1396/11/20
22:03:33
5.0 / 5
4808
تگهای خبر: فضا , كوانتوم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است