جلیقه هوشمند محافظت از كمر

جلیقه هوشمند محافظت از كمر به گزارش شاه بلاگ یكی از استادیاران دانشگاه جلیقه ای سبك وزن تلید كرده است كه از عضلات كمر محافظت می نماید. این جلیقه دارای بندهایی می باشد كه به محض خم شدن یا بلند كردن وسیله سنگین محكم شده تا از كمر محافظت نمایند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از نیواطلس، كارل زلیك از استادیاران دانشگاه وندربیلت با همكاری یك دانشجوی دكترا جلیقه مكانیكی ساخته اند كه از عضلات و مهره های كمر كاربر محافظت می كند.
جلیقه مذكور درحقیقت یك لباس سبك وزن دو تكه است كه از پارچه نایلون، لایكرا، پلیستر و مواد دیگر ساخته شده است. دوبند از جلو به قسمت لاستیكی متصل می شوند كه پشت كمر قرار دارند.
به طور معمول این بندها آزاد هستند اما هنگامیكه كاربر وسیله ای را بلند می كند، خم می شود یا برای طولانی مدت می ایستد، می تواند با ضربه به قسمت سینه لباس این بندها را به طور الكترونیكی فعال كند. همچنین كاربر می تواند از طریق یك اپلیكیشن بندها را محكم تر كند.
پس از فعال شدن بندها، آنها به پشت كمر فشار می آورند.
در آزمایشگاه ۸ داوطلب این جلیقه را هنگام خم شدن و بلند كردن وزن های ۱۱ و ۲۵ كیلوگرمی به تن كردند. نتیجه نشان داد استفاده از آن میزان فعالیت عضلات پشت كمر را درهر فعالیت به طور متوسط ۱۵ تا ۴۵ درصد می كاهد.
زلیك تصمیم دارد حسگرهای مختلفی به این لباس اضافه كند. به این ترتیب هنگام ایجاد فشار به عضلات پشت كمر، بندها به طور اتوماتیك محكم می شوند.
 

1396/05/15
23:27:39
5.0 / 5
5195
تگهای خبر: هوشمند , تكنولوژی , مدرن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است