محققان دانشگاه آكسفورد:

با تحریك الكتریكی مغز می توان لكنت زبان را درمان كرد

با تحریك الكتریكی مغز می توان لكنت زبان را درمان كرد شاه بلاگ: محققان دانشگاه آكسفورد برای نخستین بار دریافتند كه با تحریك الكتریكی نقاط مسئول كنترل زبان در مغز می توان لكنت زبان را درمان كرد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپكتروم، محققان انگلیسی با معرفی روش جدید تحریك نقطه ای مغز موسوم به tDCS دریافتند كه در صورت تداوم این روش در یك دوره پنج روزه و حضور همزمان در كلاس های آموزش سخن وری تاثیر این روش دو چندان می گردد.

دكتر ریك آرناس، متخصص و صاحب نظر در حوزه درمان لكنت زبان معتقد می باشد كه نتایج استفاده از این روش درمانی برای كنترل ضعف های دستگاه گفتاری كاملا رضایت بخش است.

مطالعات تكمیلی محققان نشان داد كه با استفاده از روش tDCS ارتباطات نورونی جدید در مغز تشكیل می گردد كه در بهبود وضعیت تكلم كاملا موثر هستند.
در این روش درمانی لازم است كه داوطلب در طول پنج روز با پوشیدن كلاه حاوی الكترودهای مغزی به مدت 20 دقیقه و شركت در جلسات تكمیلی آموزش سخن وری به نتیجه مطلوب دست یابد.
دستگاه tDCS توسط گروهی از متخصصان الكترونیك دانشگاه آكسفورد تولید شده است. این دستگاه با القای جریان ضعیف الكتریكی با استفاده از الكترود مستقر در بخش چپ كورتكس پیشانی در بهبود تكلم كاملا موثر است.



1396/11/26
16:17:44
5.0 / 5
5153
تگهای خبر: دانش , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است