به زودی اجرا می شود

فناوری تشخیص چهره در دوربین های مداربسته

فناوری تشخیص چهره در دوربین های مداربسته به گزارش شاه بلاگ بزودی دوربین های مداربسته به تكنولوژی جدید ˮتشخیص چهرهˮ مجهز خواهند بود كه قادر خواهند بود چهره افراد را با دقت 99 درصدی در بین جمعیت شناسایی كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، دو شركت در حال همكاری با هم هستند تا یك تكنولوژی جدید ˮتشخیص و شناسایی چهرهˮ را در دوربین های مداربسته توسعه دهند.

این فناوری بعنوان بخشی از همكاری میان دو شركت ˮانویدیاˮ (Nvidia) و استارتاپ امنیتی ˮانی ویژنˮ(AnyVision) در حال توسعه است.

در راستای این همكاری، تراشه های گرافیكی ˮانویدیاˮ برای پلت فرم ˮشناسایی انسانˮ استفاده می شوند كه توسط شركت ˮانی ویژنˮ توسعه خواهد یافت.

در این پروژه، دوربین ها به فناوری ˮتشخیص چهرهˮ مجهز هستند كه می توانند افراد و مسیر حركتی آنها را هم در داخل و هم درخارج خانه به صورت خودكار شناسایی كند.

در این فناوری، اطلاعات زنده به یك ماشین كه توسط الگوریتم هایی تجزیه و تحلیل شده است، ارسال می گردد و سپس چهره انسان را با بانك اطلاعاتی مقایسه می كند.



شركت ˮانی ویژنˮ می گوید، این سیستم كه در نوع خودش بهترین است، می تواند ارتباط میان شماره تماس ها و همكاران آنها را با استفاده از شبكه های اجتماعی، پیدا كند.

البته این شركت مشخص نكرده است كه چه اطلاعاتی از شبكه های اجتماعی جمع آوری خواهد شد.

ˮانی ویژنˮ ادعا می كند كه این دوربین می تواند با دقت 99 درصد، هر فرد را حتی در یك مكان بزرگ و شلوغ شناسایی كرده و تشخیص دهد.

این شركت امیدوار است كه این دوربین های مجهز به فناوری تشخیص چهره برای كمك به شناسایی مجرمان، تروریست ها و افرادی كه گم شده اند، استفاده گردد تا فضای شهرها امن تر شوند.

ˮانی ویژنˮ همینطور به این نكته اشاره نمود كه این فناوری برای محافظت از اطلاعات شخصی كه توسط دوربین های مداربسته جمع آوری شده است هم كاربرد دارد.



این استارتاپ همینطور یك اپلیكیشن دارد كه می تواند در گوشیهای هوشمند و تبلت ها در دسترس باشد.

این فناوری در دوربین های مداربسته دستگاه های خودپرداز هم قابل استفاده می باشد.

این فناوری همینطور می تواند با استفاده از مقایسه چهره قرار گرقته مقابل دوربین با شناسه عكس صاحبان حساب در بانك اطلاعاتی دستگاه، از كلاهبرداری های بانكی و دریافت های نقدی غیرقانونی از خودپردازها جلوگیری كند.

شركت ˮانویدیاˮ در وبسایت خود نوشت: ما از بیش از یك میلیارد دوربینی كه تا سال 2020 در شهرها موجود خواهند بود، استفاده خواهیم كرد تا به حل مشكلات موجود سامان بدهیم.

ˮانویدیاˮ در این پست به پروژه جدید خود هم اشاره نمود كه در حال كار روی ساخت یك كنترلگر ویدئویی خودكار برای علائم ترافیكی است تا ترافیك شهر كاهش پیدا كند.





 

1396/11/28
13:53:41
5.0 / 5
4456
تگهای خبر: توسعه , جت , دستگاه , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است