سیستم هوشمند راهنمای پاركینگ

سیستم هوشمند راهنمای پاركینگ به گزارش شاه بلاگ محققان در یك شركت دانش بنیان مستقر در پارك علم و فناوری استان فارس سیستم های هوشمند راهنمای پاركینگ را طراحی نمودند كه اكنون به تولید انبوه دست یافته است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، سید حسین موسوی، مدیرعامل یك شركت دانش بنیان مستقر در پارك علم و فناوری استان فارس با بیان اینكه این شركت در دو زمینه سیستم مدیریت انرژی و هوشمندسازی تاسیسات شهری و ساختمانی فعالیت می كند، اظهار كرد: یكی از محصولاتی كه به تولید رسانده ایم سیستم هوشمند راهنمای پاركینگ های سرپوشیده است.
وی با بیان اینكه در حال حاضر از نیروی انسانی برای مسیریابی در راستای پارك خودرو در پاركینگ های سرپوشیده استفاده می شود، گفت: سیستم هوشمندی كه طراحی كرده ایم این اماكن را از نیروی انسانی بی نیاز می كند.
موسوی در خصوص عملكرد این سیستم های هوشمند گفت: به واسطه این سیستم هوشمند، خودرو از ابتدای ورود به پاركینگ تا رسیدن به جایگاه مطلوب پارك بدون راهنمای نیروی انسانی و با علائمی كه این سیستم ها دارند به سمت جایگاه مطلوب پارك حركت می كند.
وی در خصوص كاركرد سیستم هوشمند راهنمای پاركینگ خودرو عنوان كرد: اولین جز اصلی این سیستم، یك سنسور است كه بالای سر همه فضاهای پارك در پاركینگ قرار می گیرد، به صورتی كه راننده فضای خالی پاركینگ را تشخیص می دهد.
موسوی با بیان اینكه در مقابل تك تك فضاهای پارك یك چراغ راهنمایی متشكل از چندین رنگ وجود دارد، بیان داشت: این چراغ ها می توانند از ۳ تا ۷ رنگ داشته باشند و وضعیت های مختلف را به راننده نشان دهند. به عنوان مثال رنگ قرمز نشانه اشغال فضای پارك، سبز فضای آزاد پارك، آبی فضای رزرو شده و رنگ های مختلف می تواند برای وضعیت هایی مانند معلولین، خانم های باردار و... تعیین شوند.
وی با بیان اینكه یكی دیگر از بخش های این سیستم هوشمند، تابلوهای راهنما هستند، گفت: در سه راهی ها، علامت های گردش به راست و چپ، مسدود بودن راه و... نیز در این سیستم گنجانده شده است. همچنین به واسطه این سیستم می توان فضای پارك هایVIP ، محل پارك اورژانس ها، پزشكان و پرستاران و... را تعیین كرد.
وی افزود: یك اپراتور می تواند به صورت آنلاین از وضعیت فضاهای پارك و به طور كلی وضعیت پاركینگ مطلع باشد و ضمن پایش فصلی، پارك را مدیریت كند.
موسوی با اشاره به یكی از اقدامات این شركت در راستای به كارگیری محصول خود گفت: در حال حاضر درصدد هستیم این سیستم هوشمند راهنمای پاركینگ را در اتاق كنترل مركز ترافیك شهرداری شیراز نصب كنیم تا مدیریت فضاهای پارك را داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه ساخت سیستم های هوشمند راهنمای پاركینگ در این شركت دانش بنیان از بهمن سال ۹۴ آغاز شده است، خاطرنشان كرد: پس از آن با دریافت تسهیلات صندوق حمایت از صنایع الكترونیك ، محصول را به تولید انبوه رساندیم؛ در حال حاضر هم ۵ هزار ظرفیت پارك را تولید كرده ایم در حالیكه توانایی تولید ۱۰۰ هزار واحد پارك در سال را داریم.
وی با بیان اینكه مشتری بالقوه این طرح شهرداری و مجتمع های تجاری هستند، اعلام كرد: اخیرا قرارداد نمایندگی انحصاری فروش این سیستم به ارزش ۱۲ میلیارد ریال منعقد شده است.
 

1396/05/18
17:05:45
5.0 / 5
5216
تگهای خبر: هوشمند , دانش بنیان , فناوری , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است