یك مقام مسئول تاكید كرد:

حركت به سمت سرمایه گذاری در حوزه فناوری و استارتاپها

حركت به سمت سرمایه گذاری در حوزه فناوری و استارتاپها شاه بلاگ: معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در سال های اخیر سرمایه گذاری های سنتی در كشور كاهش یافته و به سرعت به سمت فناوری های نوین و استارتاپ ها حركت كرده است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دكترعلیرضا دلیری در نشست هم اندیشی با شركت های منتخب هلدینگ و سرمایه گذاری كشور، بابیان اینكه سرمایه گذاری های نوین توسعه یافته است، اظهار داشت: سامان دهی و نظام مند شدن فعالیت در بخش سرمایه گذاری های خطرپذیر از شكل گیری صندوق های جسورانه در كشور به وجود آمد و با اقدامات خوبی كه در این بخش صورت گرفت، فعالیت در بخش سرمایه گذاری به سمت فناوری های نوین و استارت آپ ها حركت كرد.
وی در مورد صندوق های سرمایه گذاری جسورانه اظهار داشت: این حوزه در یكی دو سال اخیر سامان یافته و فرا بورس در ورود C V ها به بازار سرمایه پیش قدم بوده است.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینكه فرا بورس ایران همواره نگاه مثبتی به حوزه فناوری های نوین داشته است اظهار داشت: با فعالیت هایی كه اكنون در این زمینه صورت می گیرد بازار سرمایه از فضای سنتی به صورت كامل خارج می گردد و به سمت كسب وكارهای نوین حركت می كند.
دلیری در ادامه بابیان اینكه شكل گیری صندوق های جسورانه هم اكنون در كشور به شرایط خوبی دست یافته است، اظهار داشت: با عنایت به شرایط انسجام یافته این بخش می توان افق آینده VCرا در كشور را با این نگاه ترسیم كرد.
وی در ادامه بابیان اینكه چیزی در حدود چهارصد میلیارد تومان سرمایه در صندوق های جسورانه تابحال شكل گرفته است اظهار داشت: با عنایت به سرمایه موجود اقدامات خوبی در زمینه سرمایه گذاری در كشور صورت گرفته است و صندوق های بزرگی هم در این مسیر در حال ورود هستند، از این رو می توانیم امیدوار باشیم كه در افق یك ساله آینده سرمایه گذار خطرپذیر شكل سازمان یافته تری به خود بگیرد.
دلیری اقدامات صورت گرفته در بخش فین تك را در چند سال اخیر را مثبت خواند و اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت در بخش فین تك در چند سال اخیر از رشد خوبی برخوردار بوده است، ولی نكته قابل توجه در این بخش بررسی و ورود به تمامی حوزه های مختلف مالی است، كه باید مدنظر قرار بگیرد.

1396/12/24
17:58:07
5.0 / 5
4628
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است