برای كمك به ناسا از ابرها عكس بفرستید!

برای كمك به ناسا از ابرها عكس بفرستید! شاه بلاگ: ناسا از مردم درخواست كرده است تا از ابرها عكس بیاندازند و با استفاده از یك اپلیكیشن ارسال نمایند تا به بررسی داده های ماهواره های ناسا كمك گردد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، آژانس فضایی آمریكا(ناسا) اعلام نموده است كه علاقه مندان با ارسال تصاویری از ابرها با استفاده از یك اپلیكیشن موسوم به "ناظر جهانی"( GLOBE Observer)، به بررسی داده های شش ماهواره هواشناسی این آژانس كمك كنند.

شهروندان می توانند روزانه 10 عكس را در آن اپلیكیشن آپلود كنند.

ناسا این هفته اعلام نمود كه به دنبال چندین شهروند دانشمند برای كمك به یك پروژه است. شش ماهواره، "سامانه انرژی تابشی ابرها و زمین"(CERES) را نظارت می كنند و از آنها برای مطالعه آب و هوای زمین و نقش ابرها در تغییر آب و هوا استفاده می گردد.

اما گاهی اوقات، تمایز بخشیدن بین ابرها با دیگر چیزها برای این ابزار دشوار است. بعنوان مثال، ناسا می گوید كه ابرهای نازك موسوم به "سیروسی و برف" می توانند به راحتی اشتباه گرفته شوند، چون كه هر دو سرد و درخشان هستند.

این تمیز دادن وقتی دشوارتر می گردد كه این ابرها در بالای دانه های برف قرار می گیرند و اینجا جایی است كه شهروندان دانشمندان وارد می شوند.

"سامانه انرژی تابشی ابرها و زمین"(Clouds and the Earth's Radiant Energy System) كه به اختصار "CERES" نامیده می شود، برنامه اقلیمی ناسا در مدار زمین است. این پروژه، ابزارهای علمی ماهواره ای و بخشی از سامانه دیده بانی زمین به حساب می آید كه به منظور اندازه گیری تابش بازتابی خورشید و زمین از فراز اتمسفر به سطح زمین طراحی شده است.

ویژگی های ابرها تعیین كننده اندازه گیری های همزمانی است كه توسط دیگر ابزارهای سامانه دیده بانی زمین مانند تابش سنج طیفی تصویربرداری با وضوح متوسط(MODIS) انجام می گردد.

نتایج به دست آمده از سامانه انرژی تابشی ابرها و زمین و دیگر پروژه های ناسا مانند ماهواره ERBSمی تواند منجر به بهبود درك نقش ابرها و چرخه انرژی در تغییر اقلیم جهان شود.

ناسا از مردم خواسته است تا از ابرها در آسمان عكس بگیرند و آنها را با استفاده از یك برنامه به اشتراك بگذارند. اگر شما تصاویر خویش را همزمان با گذر ماهواره های "CERES" بر فراز آسمان از بالای سرتان آپلود كنید، ناسا می تواند تصاویر ارسال شده از ماهواره ها را با تصاویر گرفته شده از مردم مقایسه كند و اطمینان حاصل كند كه آن چیزی كه توسط ماهواره ها بعنوان ابر مشخص شده، واقعا ابر است.

"مارلی كولن روبلز"، مدیر تیم ابرهای جهانی ناسا در بیانیه ای اظهار داشت: ارسال این عكس ها واقعا به ما كمك می نماید تا تصاویری را كه از ماهواره ها به دست می آید، بهتر درك نماییم.

شما با استفاده از برنامه "GLOBE Observer" می توانید از امروز تا 15 آوریل تا 10 عكس در روز ارسال كنید. این یك زمان بسیار مهم برای پروژه است، زیرا فصول در حال تغییر هستند، به این مفهوم كه ابرها هم در حال تغییر هستند.

ضمن این كه جدیدترین عضو تیم "CERES"، ماهواره ای است كه در ماه نوامبر پرتاب شد و از ماه ژانویه اندازه گیری ها را شروع كرد. ازاین رو ناسا به صورت خاص برای تایید داده های این ماهواره نیاز به كمك دارد.

اگر شما موفق به گرفتن یك عكس به صورت همزمان با گذر ماهواره بر فراز منطقه خود شوید، ناسا طی یك هفته، یك ایمیل برای شما می فرستد كه عكس شما را در كنار تصویر ماهواره نشان داده است.






1396/12/28
20:07:54
5.0 / 5
4899
تگهای خبر: اپلیكیشن , جهان , دانش , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است