رونمایی الون ماسك از فضاپیمای بی اف آر

رونمایی الون ماسك از فضاپیمای بی اف آر به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، الون ماسك یك عكس در شبكه اجتماعی اینستاگرام خود به اشتراك گذاشت كه این تصویر ابزار اصلی تشكل دهنده بدنه فضاپیما ؛بی.اف.آر؛ (BFR) شركت اسپیس اكس را نشان داده است.


این دستگاه عظیم برای ساخت بدنه و قسمت های بالایی فضاپیما مورد استفاده قرار گرفته است.

این دستگاه اساسا یك ماندرل چرخشی است كه در آن فیبركربن فوق سبك نوری استفاده شده است تا قسمت اصلی فضاپیما بی.اف.آر را تشكیل دهد.



در این عكس ماسك "تسلا مدل 3" را در كنار ابزار اصلی بدنه فضاپیما قرار داده تا اندازه عظیم این فضاپیما را به نمایش بگذارد. الون ماسك، تصاویر بیشتری از سخت افزار استفاده شده در فضاپیما بی.اف.آر به اشتراك نگذاشت.



ماسك در سال 2016، مخزن سوخت فضاپیمای بی.اف.آر را كه می تواند تا 1200 تن اكسیژن مایع خیره كند، به نمایش گذاشت. فضاپیما بی.اف.آر نزدیك به 348 فوت(106متر) ارتفاع دارد و یك سفینه فضایی واقعا غول پیكر است. این فضاپیما بعنوان جانشین موشك "فالكون هوی"(Falcon Heavy)محسوب می گردد و در طراحی فعلی آن مجموعا از­ 37 موتور استفاده شده كه از این تعداد، 31 موتور در بخش تقویت كننده موشك و 6 موتور در فضاپیما وجود دارد.

پرتاب و فرود این سفینه فضایی به صورت عمودی انجام می گردد. همانطور كه انتظار می رود، ماسك یك جدول زمانی برای زمان پرتاب بی.اف.آر تنظیم كرده است.



الون ماسك در "جشنواره فناوری و فرهنگ جنوب و جنوب غربی" (South by Southwest technology and culture festival) ماه گذشته در شهر آستین ایالت تگزاس اظهار داشت: ما در حال ساخت اولین فضاپیمای بین سیاره ای هستیم و فكر می كنم كه نخستین پرواز این فضاپیما به مریخ در نیمه نخست سال 2019 محقق شود. البته جدول زمانی من همیشه دقیق نیست.

البته این هدف خیلی بلندپروازنه به نظر نمی رسد چون كه "جین شاتول" (Gwynne Shotwell) رییس شركت اسپیس اكس گفته بود كه پرواز آزمایشی این فضاپیما در سال 2019 انجام می گردد.

آزمایش های مداری این فضاپیما در سال 2020 انجام می گردد تا در سال 2022 شركت اسپیس ایكس بتواند توسط این فضاپیما نخستین پرواز به مریخ را داشته باشد.



این فضاپیما ماهواره ها را به مدار و خدمه و محموله ها را به ایستگاه بین المللی فضایی خواهد برد و حتی ماموریت های سفر انسان به ماه و مریخ را انجام خواهد داد.

به منظور فرود بر روی مریخ، این فضاپیما دارای یك روش فرود همانند آنچه كه توسط فالون هوی انجام شد، است.

قسمت بالای این فضاپیما دارای 40 كابین است كه می تواند مكان 5 یا 6 نفر باشد. این سبب تولید یك پایگاه قمری خواهد شد.

ماسك اظهار داشت: پرتاب موشك فالكون هوی انگیزه بسیار و اعتماد به نفس كافی برای طراحی فضاپیما بی.اف.آر را به من داد و من مطمئنم همه چیز به سرعت و با دقت زیاد پیش خواهد رفت.



 

1397/01/21
20:06:37
5.0 / 5
4895
تگهای خبر: دستگاه , فضا , موشك , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است