تشخیص علل از دست دادن بینایی افراد دیابتی با دستگاه پزشكی هوش مصنوعی

تشخیص علل از دست دادن بینایی افراد دیابتی با دستگاه پزشكی هوش مصنوعی شاه بلاگ تشخیص علل از دست دادن بینایی افراد دیابتی با دستگاه پزشكی هوش مصنوعی



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، این دستگاه، "IDx-DR" نام دارد و تحت قوانین جدید سازمان غذا وداروی آمریكا برای تشخیص شایع ترین علت از دست دادن بینایی افرادی كه مبتلا به دیابت هستند، طراحی شده است.

دوربین این دستگاه، تصویری از چشم بیمار می گیرد كه سپس این عكس توسط یك الگوریتم برای تعیین اینكه آیا علائم "رتینوپاتی دیابتی" (diabetic retinopathy) در بیمار وجود دارد یا خیر، ارزیابی می گردد.

رتینوپاتی دیابتی، بیماری است كه در آن سطح بالای قند خون منجر به صدمه رگ های خونی شبكیه و در نهایت از دست دادن بینایی فرد می گردد.

"مالوینا ایدلمن" (Malvina Eydelman)، از سازمان غذا ودارو اظهار داشت: سازمان غذا و دارو امكان دسترسی به دستگاهای كنترل سلامت كه در بهبود سلامت بیماران موثر است را آسان تر خواهد نمود.

دستگاه IDx-DR از نرم افزار هوش مصنوعی برای تحلیل تصاویر چشم كه توسط دوربین شبكیه گرفته شده، استفاده می نماید.

این نرم افزار به پزشك می گوید كه بیمار دارای رتینوپاتی دیابتی خفیف یا شدید می باشد و آیا بیمار باید برای درمان به چشم پزشك رجوع كند یا خیر.

"ایدلمن" در ادامه اضافه كرد: خیلی از بیماران مبتلا به دیابت برای رتینوپاتی دیابتی مورد آزمایش قرار نمی گیرند و حدود 50 درصد از بیماران به ندرت به چشم پزشك خود رجوع می كنند.

در یك كارآزمایی بالینی، دستگاه IDx-DR توانست 87.4 درصد افرادی را كه رتینوپاتی دیابتی بالا داشتند و 89.5 درصد افرادی را كه رتینوپاتی دیابتی خفیف داشتند، شناسایی كند.




1397/01/24
15:06:25
5.0 / 5
4330
تگهای خبر: دستگاه , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است