امروز 15 آوریل

زادروز رابرت میلز چهره ماندگار فیزیك كوانتوم

زادروز رابرت میلز چهره ماندگار فیزیك كوانتوم شاه بلاگ: رابرت میلز از چهره های مهم فیزیك ˮكوانتومˮ نظریه ˮمیدان های كوانتومیˮ را عرضه داد و كمك های شایانی به پیشرفت ˮفیزیك كوانتوم ˮ كرد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، رابرت میلز در تاریخ 15 آوریل سال 1927 میلادی در انگلوود ایالت نیوجرسی آمریكا به دنیا آمد.
وی در سال 1944 از مدرسه "جرج" فارغ التحصیل شد و از سال 1944 تا 1948 در كالج "كلمبیا" تحصیلات خویش را ادامه داد.
وی در "مسابقه ریاضی ویلیام لاول پاتنام" كه اغلب به شكل كوتاه شده مسابقه"پاتنام" به آن اشاره می گردد و یك مسابقه سالانه ریاضی مختص دانشجویان كارشناسی در دانشگاه های ایالات متحده و كانادا است، برنده جایزه نقدی شد.
توانایی وی در ریاضیات و فیزیك، میلز را در زمره فیزیكدانان نظریه پرداز قرار داد.
وی تحصیلات تكمیلی خویش را در دانشگاه "كمبریج" ادامه داد و دكترای خویش را در رشته فیزیك در سال 1955 از دانشگاه "كلمبیا" به دست آورد.
میلز بعد از یك سال تحصیل در "مؤسسهٔ مطالعات پیشرفته"(IAS) مؤسسهٔ مستقل مربوط به تحقیقات پسا دكترا و پژوهش های نظری و روشنفكرانه، پروفسور فیزیك در دانشگاه "ایالتی اوهایو" شد.
وی كمك های شایانی به عرضه نظریات علمی مهم در عرصه "فیزیك كوانتوم" كرد. از مهم ترین نظریات وی، نظریه "میدان های كوانتومی"(QFT)، چارچوبی نظری برای ساختن مدلهای مكانیك كوانتومی از ذرات زیراتمی در فیزیك ذرات و شبه ذره ها درفیزیك ماده چگال، است.
میلز همینطور نظریه "آلیاژ " یا " هم جوشه " و نظریه "سیستم چندپیكره" را عرضه داد. نظریه "سیستم چندپیكره" به بررسی چگالی الكترونی اتم هایی كه بیش از یك الكترون در ساختارشان دارند گفته می گردد. الكترون های این اتم ها یك سیستم چندپیكره بشمار می آیند.
وی در تاریخ 27 اكتبر سال 1999 در سن 72 سالگی گذشت.




1397/01/26
23:49:23
5.0 / 5
4777
تگهای خبر: دانش , كوانتوم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است