با ژنراتور كوچك؛

جریان خون برق تولید می كند

جریان خون برق تولید می كند به گزارش شاه بلاگ محققان چینی یك نانوژنراتور كوچك تولید نموده اند كه با كمك جریان خون برق تولید می نماید.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از نیواطلس، انسان سالهاست نیروی جریان آب را مدیریت و حتی از آن الكتریسیته تولید می كند. درهمین راستا گروهی از محققان چینی با استفاده از روش مشابه آنچه در واحدهای تولید برق هیدرولیكی استفاده می شود، نانوژنراتوركوچكی ساخته اند كه درون رگ ها قار می گیرد و می تواند از جریان خون الكتریسیته تولید كند.
اما كاهش مقیاس این اقدام به اندازه ای كه بتواند رگ های ما را به واحدهای تولید برق كوچك تبدیل كند، كار سختی است.
در سال ۲۰۱۱ میلادی محققان سوییسی توربین های كوچكی ساختند كه در فرضیه قابلیت قرار گیری درون رگ خونی و تولید مقدار محدودی الكتریسیته داست. اما این توربین لخته های خونی مرگباری تولید می كرد و به همین دلیل احتمال استفاده از آن كاهش یافت.
به هرحال محققان دانشگاه فودان چین نوع جدیدی از ژنراتور الكتریسیته از نانوتوب های كربن ساخته اند كه هسته آن از جنس پلیمر است. این دستگاه به طور اختصاریFENG نامیده می شود.
البته هنوز مشخص نیست چه میزان برق از این دستگاه تولید می شود. اما محققان ادعا می كنند مقدار آن درمقایسه با دستگاه های مینیاتوری دیگر زیادتر است.
این فناوری هنوز در مراحل اولیه است اما محققان آن را داخل بدن قورباغه كار گذاشته اند. این آزمایش موفقیت آمیز بوده است و احتمالا روزی سبب به كارگیری آن در بدن انسان شود.
 

1396/06/20
16:49:41
3.3 / 5
5128
تگهای خبر: تكنولوژی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
ناشناس:
سدهای ایران هم برق تولید می کنند خخخخ
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است