در آمریكا ابداع شد؛

كمد هوشمندی كه به لباس پوشیدن افراد مبتلا به زوال عقل كمك می نماید

كمد هوشمندی كه به لباس پوشیدن افراد مبتلا به زوال عقل كمك می نماید شاه بلاگ: پژوهشگران آمریكایی، یك كمد هوشمند ابداع نموده اند كه می تواند به افراد مبتلا به زوال عقل در لباس پوشیدن كمك نماید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، لباس پوشیدن، یكی از دشواری هایی است كه افراد مبتلا به زوال عقل، با آن روبه رو هستند. این كار، نه تنها خسته كننده است، بلكه در صورت نیاز به كمك باعث شرمساری بیمار می گردد.
پژوهشگران "دانشگاه نیویورك" (NYU)، "دانشگاه ایالتی آریزونا" (ASU) و موسسه تاسیسات بهداشتی "بیمارستان عمومی ماساچوست" (MGH) در آمریكا، برای حل این مشكل، یك كمد هوشمند ابداع نموده اند.
این كمد موسوم به "درس" (DRESS)، شامل پنج كشو و همینطور یك تبلت، دوربین و سنسور حركتی است كه در قسمت بالای كمد قرار گرفته اند.
فرد مراقب كاربر، پیش از زمان لباس پوشیدن او، قسمت های گوناگون لباس را در كشوهای جداگانه ای می گذارد. بعد از این كه مراقب، اتاق را ترك می كند، صدای ضبط شده او، كاربر را به باز كردن نخستین كشو ترغیب می كند و همزمان، كشو روشن می گردد. سپس، "درس" با استفاده از سیستم های ردیابی و تشخیص تصویر، با استفاده از باركد قابل مشاهده روی نخستین قسمت لباس، با عنایت به نوع لباس و همراه با محل و جهت گیری آن در بدن، بر لباس پوشیدن كاربر نظارت می كند. سیستم، تا زمان اتمام لباس پوشیدن، به كاربر این امكان را می دهد كه بداند لباس را درست پوشیده است یا نه؛ سپس، كشوی بعدی را باز و قسمت دیگری از لباس را به تن كند.


همچنین، در صورت كامل نپوشیدن لباس، "درس" می تواند از طریق سنسور پوستی كه به یك دستبند شباهت دارد، سطح استرس كاربر را بررسی كند. اگر سیستم تشخیص دهد كه كاربر خسته شده، با استفاده از یك اپلیكیشن، مراقب را آگاه می كند تا از طریق دور، جریان كار كاربر را ردیابی كند.
پژوهشگران در بررسی این سیستم، از 11 داوطلب سالم استفاده كردند تا به صورت كامل لباس بپوشند و از روی عمد اشتباهاتی هم داشته باشند. هرچند "درس" در تشخیص نوع و جهت پوشیدن لباس خوب بود، در تشخیص زمان لباس پوشیدن به صورت كامل، مشكلاتی داشت.
پژوهشگران در نظر دارند با افزایش اندازه باركدها، به حداقل رساندن تای لباس برای قابل مشاهده بودن باركد آن و نزدیكتر كردن كاربر به كمد، این محدودیت را از بین ببرند.
دكتر "وینسلو برلسون" (Winslow Burleson)، نویسنده ارشد مقاله این پژوهش می گوید: با پیشرفت های این پژوهش، "درس" قابلیت لازم را برای كمك به افراد مبتلا به زوال عقل خواهد داشت تا بتوانند استقلال و حریم خصوصی خویش را نگه دارند.
این پژوهش در مجله " JMIR Medical Informatics" به چاپ رسید.



1397/02/13
19:14:05
5.0 / 5
4884
تگهای خبر: پژوهش , دانش , سیستم , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است