در دانشگاه كلمبیا انجام شد؛

ابداع سیستم رمزنگاری پیام ها در متون

ابداع سیستم رمزنگاری پیام ها در متون شاه بلاگ: محققان دانشگاه كلمبیا موفق به ابداع یك سیستم رمزنگاری پیغام ها در متون غیرمرتبط شده اند كه كاربردی تر از سیستم های كنونی است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، در حالیكه هم اكنون امكان انتقال اطلاعات با استفاده از باركد یا كدهای QR وجود دارد، این كدها كاملا قابل مشاهده هستند. با این حال، با استفاده از سیستم موسوم به "فونت كد"(FontCode) كه توسط محققان دانشگاه كلمبیا ابداع شده، كاربران می توانند پیغام های خویش را در متون غیرمرتبط با تغییرات حدودا نامرئی در حروف نمایش داده شده، پنهان كنند.

"فونت كد" توسط یك تیم تحت هدایت "ژانگژی ژنگ" دانشیار علوم كامپیوتر طراحی شده است كه با فونت های معمولی مانند Times Roman، Helvetica و Calibri كار می كند و همینطور با اغلب برنامه های پردازش متن سازگار است.

علاوه بر این، پیام های پنهان حتی زمانی كه متن بر روی كاغذ چاپ می گردد یا به یك نوع فایل دیگر تبدیل می شوند، حفظ می شوند.

كاربران، پیام موردنظر خویش را همراه با یك متن انحرافی و غیرمرتبط كه به اندازه كافی برای جا دادن پیام موردنظر بلند باشد، بارگذاری می كنند. سپس "فونت كد" تغییرات بسیار ظریفی در حروف(كاراكترها) متن، مانند تغییر عرض خطوط آنها، ارتفاع حروف و یا زاویه منحنی ها بوجود می آورد.

هر گروه ترتیبی از تغییرات نشان دهنده حرفی متفاوت در پیام است.

تغییرات اعمال شده توسط سیستم "فونت كد" با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیست. با این حال، هنگامی كه یك كامپیوتر دارای سیستم "فونت كد" متن را تحلیل می كند، حتی اگر یك تصویر دیجیتالی از یك كپی كاغذی از آن باشد، قادر به رمزگشایی پیام داخل متن است.

البته فقط هر كامپیوتر دارای برنامه "فونت كد" لزوما نمی تواند همه پیام های مخفی را بازخوانی كند، بلكه كامپیوتر گیرنده برای رمزگشایی پیام نیاز به دانستن كلید رمزگذاری اختصاصی كه كامپیوتر فرستنده در هنگام رمزگذاری استفاده كرده، دارد.

"ژنگ" می گوید: در حالیكه برنامه های زیادی برای جاسوسی وجود دارد، ما فكر می نماییم "FontCode" برای شركت هایی كه مایل به جلوگیری از دستكاری سندها و یا محافظت از حق نسخه برداری هستند و برای خرده فروشان و هنرمندانی كه مایل به جاسازی كدهای QR و دیگر ابرداده های بدون تغییر ظاهری هستند، بیشتر كاربردی است.






1397/02/22
19:02:49
5.0 / 5
4903
تگهای خبر: دانش , سیستم , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است