تشخیص حركات دست با ردیابی ارتعاشات صوتی

تشخیص حركات دست با ردیابی ارتعاشات صوتی شاه بلاگ: گروهی از پژوهشگران آمریكایی، نوعی ابزار پوشیدنی ابداع نموده اند كه می تواند با ردیابی ارتعاشات صوتی، حركات دست را تشخیص دهد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، تاكنون، ابزاری مانند دستكش و دوربین ابداع شده اند كه می توانند حركات دست انسان را به متن یا كلمات شفاهی تبدیل كنند اما ابزار جدیدی كه در آن، تنها از یك انگشتر و یك مچ بند استفاده شده، این كار را ساده تر انجام می دهد.
این ابزار كه "فینگرپینگ" (FingerPing) نام دارد، ابداع گروه "مؤسسه فناوری جورجیا" یا "جورجیا تك"(GT) در آمریكا، به سرپرستی "چنگ ژانگ"(Cheng Zhang)، دانشجوی دكترا است. در این ابزار، از یك حلقه كه انگشت شست را می پوشاند و یك مچ بند شبیه به ساعت هوشمند، استفاده شده است.
این حلقه، مجموعه ارتعاشات صوتی را منتشر می كند كه از طریق دست به شكل امواج صدا انتقال می یابند و توسط سه گیرنده روی مچ بند تشخیص داده می شوند. در هر حال، وضعیت خاص دست، این امواج صدا را تغییر می دهد. مچ بند برپایه روش تشخیص، قادر به تعیین وضعیت دست است.
ژانگ می گوید: صدای انتشار یافته از انگشت شست، در مسیرهای گوناگونی درون بدن سفر می كند. برای مثال، هنگامی كه دست شما باز است، تنها یك جهت از انگشت شست به مچ وجود دارد. هر زمان كه دست خویش را در وضعیتی حلقه مانند قرار دهید، صدا مسیر متفاوتی پیش می گیرد و نشانه منحصربه فردی را شكل می دهد.
این سیستم، تابحال توانسته است 22 حركت متفاوت را تشخیص دهد كه می توانند بعنوان دستورات برنامه ریزی شده برای كارهایی مانند بازی كردن، پخش و یا قطع موسیقی استفاده شوند. این حركات، نشانه های دست "زبان اشاره آمریكایی"(ASL) را از شماره یك تا 10 در بر دارند. به قول ژانگ، هدف بلندمدت این پروژه، استفاده از این فناوری بعنوان مترجم زبان اشاره آمریكایی است.



1397/02/25
14:56:21
5.0 / 5
4382
تگهای خبر: پژوهش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است