فناوری تشخیص چهره آمازون در دست پلیس آمریكا

فناوری تشخیص چهره آمازون در دست پلیس آمریكا شاه بلاگ: بعد از اعلام فروش فناوری تشخیص چهره شركت آمازون به پلیس آمریكا، این شركت با انتقاداتی مواجه شده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، بعد از این كه " اتحادیه آزادی های شهروندی آمریكا" (ACLU) اعلام نمود كه شركت آمازون، فناوری تشخیص چهره خویش را به سازمان های اجرای قانون آمریكا در ایالات اورگن و اورلاندو فروخته، این شركت دچار مشكلاتی شد.
این نرم افزار كه "ركوگنیشن" (Rekognition) نام دارد، در سال 2016 رونمایی گردید. نرم افزار ركوگنیشن، به شناسایی افراد مورد نظر در بین مجموعه ای از میلیون ها چهره كمك می نماید.
شركت آمازون، در حال فروش این نرم افزار به نیروهای پلیس است تا فیلم های امنیتی را تحلیل كنند. این شركت ادعا می كند كه نرم افزار ركوگنیشن، توانایی شناسایی 100 نفر را در یك تصویر دارد.
در ماه نوامیر، شركت آمازون با استفاده از یكی از "سرویس های وب آمازون" (AWS) اعلام نمود كه اداره پلیس "واشنگتن كانتی" (Washington County) در اورگن، از بیش از یك سال از نرم افزار ركوگنیشن بهره برده است. همچنین، این شركت اشاره نمود كه این سازمان موفق شده است اولین متهم را با استفاده از این نرم افزار شناسایی كند.
در همین رابطه، "اداره پلیس اورلاندو" (OPD)، از تكنولوژی جدید آمازون برای شناسایی افراد در مكان های عمومی و دادن اطلاعات ظاهری آنها به ماموران پلیس بهره برد.
با وجود فروش نرم افزار ركوگنیشن به پلیس و در نتیجه دستگیری ساده تر قانون شكنان، سازمان های حقوق مدنی نگران حقوق شخصی افراد و سوءاستفاده از آن توسط دولت هستند.
اتحادیه آزادی های شهروندی آمریكا به همراه 40 گروه دیگر از فعالان حقوقی، در نامه ای خطاب به "جف بزوس" (Jeff Bezos)، مدیرعامل آمازون از این شركت خواست، كمك و مشاركت با این زیرساخت نظارتی دولت را متوقف كند.


در این نامه آمده است: این فناوری، تهدید مهلكی هم برای جوامع و هم برای اعتماد و احترام شركت آمازون به حساب می آید. مردم باید بتوانند بدون این كه تحت نظر دولت باشند، در خیابان قدم بزنند. استفاده از فناوری تغییر چهره در جوامع، آزادی مردم را تهدید می كند.
شركت آمازون در بیانیه ای اعلام نمود این نرم افزار تشخیص چهره، یك تصویر كلی عرضه می دهد كه به صورت خودكار افراد، اشیا و فعالیت ها را شناسایی می كند؛ ازاین رو كسانی كه از آن استفاده می نمایند باید به قانون پایبند باشند و احساس مسئولیت كنند.



1397/03/03
20:21:15
5.0 / 5
4966
تگهای خبر: فناوری , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است