هوش مصنوعی حركات افراد را از پشت دیوار ردیابی می كند

هوش مصنوعی حركات افراد را از پشت دیوار ردیابی می كند شاه بلاگ: محققان فناوری ابداع نموده اند كه با كمك هوش مصنوعی قادر است با سیگنال های بی سیم حركات افراد را از پشت دیوار ردیابی كند.



به گزارش خبرگزای مهر به نقل از نیواطلس، در سال ۲۰۱۳ گروهی از محققان MIT با كمك سیگنال های رادیویی وای فای راهی برای رصد پشت دیوار یافتند. در ۲۰۱۵ این فناوری به اندازه ای پیشرفت كرد كه قابلیت تمایز و ردیابی افراد را داشت.
اكنون گروهی از محققان به رهبری دینا كتبی از آزمایشگاه علوم هوش مصنوعی و كامپیوتری MIT آخرین نسخه این فناوری را عرضه كرده كه RF-Pose نام گرفته و به شبكه عصبی هوش مصنوعی متصل می گردد.
به این ترتیب می توان به هوش مصنوعی آموزش داد قامت یك انسان و حركات او را حتی در وضعیت كاملا پنهان رصد كند.
این فناوری سیگنال هایی بسیار ضعیف به سمت دیوار و موانع دیگر ارسال می كند و با انعكاس اشعه یك اسكن سه بعدی از محیط اطراف می سازد. برای ساخت یك هیكل دینامیك كه می تواند حركت نماید و اعضای بدن خویش را تكان دهد، محققان MIT از یك شبكه عصبی استفاده كردند كه با مقایسه هزاران اسكن رادیویی و تصاویر از یك حركت می تواند فعالیت هایی مانند راه رفتن، حرف زدن، نشستن، بازكردن در را تشخیص دهد.
بعد از آموزش این تصاویر حذف شدند و سیستم فقط بر اطلاعات رادیویی تمركز كرد. به قول محققان این سیستم توانست بدون دوربین این حركات را شناسایی كند.
در آزمایش ها این سیستم با كمك سیگنال های بی سیم حتی توانست با نرخ صحت ۸۳ درصد، بین ۱۰۰ نفر، افراد را درست تشخیص دهد. این سیستم كاربردهای مختلفی دارد. به غیر از جاسوسی می توان از آن برای كنترل بیماران مبتلا به بیماری پاركینسون و بیمارهای دیگر بهره برد. همینطور از آن برای كمك به بیماران سالمند استفاده می گردد.

1397/03/24
12:37:36
5.0 / 5
4944
تگهای خبر: سیستم , فناوری , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است