رباتی كه در كمتر از پنج دقیقه پیتزا می پزد

رباتی كه در كمتر از پنج دقیقه پیتزا می پزد شاه بلاگ: یك استارتاپ فرانسوی، رباتی ابداع كرده كه می تواند در كمتر از پنج دقیقه یك پیتزا بپزد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، استارتاپ فرانسوی "اكیم" (Ekim) می خواهد با استفاده از یك ربات كه به سه بازو مجهز است، به روش درست كردن پیتزا سرعت بدهد. اكیم امیدوار است این ربات پیتزاپز كه در كمتر از پنج دقیقه قادر به درست كردن یك پیتزا است، بزودی كار خویش را در یك رستوران خودكار آغاز كند.
حركات این ربات، طوری برنامه ریزی شده كه با حركات انسان مطابقت داشته باشند و هر سه بازو بتوانند به صورت مستقل كار كنند تا ربات به صورت همزمان، از عهده پخت چند پیتزا برآید.


"فیلیپ گلدمن" (Philippe Goldman)، مدیرعامل اكیم اظهار داشت: پخت پیتزا توسط انسان، زمان می برد چون پیتزا به تقاضای مشتری و مقابل او درست می گردد و باید زمان مشخصی را بپیماید اما از آنجائیكه این ربات، سه بازو دارد، می تواند چند كار را انجام دهد و به صورت همزمان چند پیتزا درست كند.
ایده ساخت ربات پیتزاپز، هنگامی شكل گرفت كه دو نفر از مهندسان اكیم احساس كردند از خوردن غذاهای بی كیفیت در ساعت كاری خسته شده اند.
این ربات، اكنون در نمایشگاهی بیرون از شهر پاریس قرار دارد و اكیم، در جستجوی مكانی برای عرضه پیتزاهای آن است.
ربات پیتزاپز، مانند یك دستگاه فروش خودكار، به مشتریان امكان سفارش و دریافت پیتزا را در هر زمانی می دهد و مشتریان می توانند با استفاده از یك صفحه خودكار، پیتزای مورد نظر خویش را انتخاب كنند.


لازم به ذكر است كه در بعضی مراحل، درست كردن پیتزا فقط با حضور یك انسان امكان دارد. انسان می تواند از آماده بودن یا نبودن خمیر مطمئن شود و در تشخیص چنین مواردی، سریع تر از ربات عمل می كند.



1397/04/08
15:43:01
5.0 / 5
4853
تگهای خبر: ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است