تولید مركز نوآوری سازمان نظام مهندسی كشور

تولید مركز نوآوری سازمان نظام مهندسی كشور شاه بلاگ: بر مبنای تفاهم نامه همكاری میان معاونت علمی با سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور تسهیلات و شبكه تخصصی برای استقرار شركت های استارتاپی و نوپا تولید می گردد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راه اجرایی سازی برنامه توسعه تولید و همینطور تقاضای محصولات دانش‏ بنیان، مبحث ماده ۴۳ قانون رفع موانع تولید رقابت‏ پذیر و ارتقای نظام مالی كشور، تفاهم نامه همكاری، بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سازمان نظام مهندسی ساختمان، در بیست و یكمین اجلاس سازمان نظام مهندسی كشور به امضا رسید.
پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ اهداف كلان این تفاهم نامه را پشتیبانی از ایده ‏های نوآورانه و فناورانه در حوزه ساخت وساز و شتابدهی به روند تجاری ‏سازی نوآوری‏ های این حوزه، توسعه توان علمی، فنی، حرفه ای و تخصصی افراد دارای پروانه اشتغال سازمان‏های نظام مهندسی ساختمان در فناوری های جدید، تلاش در جهت توسعه تولید، تقاضا و صادرات محصولات دانش بنیان صنعت ساختمان بخصوص در بخش‏های انرژی و ساختمان‏های هوشمند و همینطور پشتیبانی از شكل گیری و ارتقای توانمندی شركت های دانش بنیان در حوزه ساخت وساز برشمرد.
وی اضافه كرد: به منظور عملیاتی شدن اهداف تفاهم‍نامه، برنامه های مشتركی برنامه ریزی شده، كه از آن جمله می توان به ایجاد «مركز نوآوری سازمان نظام مهندسی كشور» اشاره نمود.
وی تصریح كرد: این برنامه ها در مورد برگزاری رویدادهای كارآفرینانه، تولید نهاد سرمایه گذاری خطرپذیر با همكاری شركت های بزرگ بخش خصوصی، تولید تسهیلات و شبكه تخصصی برای استقرار شركت های استارتاپی و نوپا، هسته ها و شركت های فناور و... هستند.
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی اضافه كرد: به منظور افزایش هماهنگی، تصمیم سازی و ارتقای وحدت رویه پیرامون فعالیت های بازار، صنعت و دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی و ارتقای نظام نوآوری بخش ساخت وساز كشور در عرصه توسعه و تولید كالا یا خدمت اولویت دار ملی در این حوزه، امكان تشكیل كانون های تخصصی هماهنگی دانش، صنعت و بازار حوزه ساخت وساز با هدف شناسایی محصولات اولویت دار ملی و حل چالش های توسعه تولید و تقاضای محصولات این حوزه ذیل معاونت علمی و فناوری وجود خواهد داشت.
صالحی اظهار نمود: از دیگر برنامه های مشترك ذیل این تفاهم نامه می توان به برنامه «نظام عرضه نشان های ساختمان هوشمند، ساختمان سبز و ساختمان مقاوم» به منظور فرهنگ سازی توسعه تولید محصولات دانش بنیان و ساختمان های با كیفیت كه منجر به افزایش تقاضا برای این محصولات می شود، اشاره نمود.

1397/04/25
13:35:35
5.0 / 5
5230
تگهای خبر: تجاری سازی , توسعه , تولید , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است