توسط محققان دانشگاه امیركبیر؛

دستگاه تست ایمپلنت زانو ساخته شد، ارزیابی عمر مفید ایمپلنت

دستگاه تست ایمپلنت زانو ساخته شد، ارزیابی عمر مفید ایمپلنت شاه بلاگ: پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیركبیر موفق به ساخت دستگاه تست ایمپلنت زانو شدند كه می تواند عمر مفید ایمپلنت را مورد ارزیابی قرار دهد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از دانشگاه صنعتی امیركبیر، بهزاد عیدیون مجری طرح « دستگاه تست ایمپلنت زانو » اظهار داشت: ایمپلنت هایی كه در كشور ساخته می شد امكان تست آنها در داخل وجود نداشت و تست های مربوط به آن در كشورهایی چون آلمان انجام می شد.
وی با اشاره به اینكه بر مبنای استاندارد ایزو، در تست ایمپلنت زانو، چهار حركت در نظر گرفته می شود، تصریح كرد: شبیه سازی حركت اصلی زانو هنگام خم و راست شدن، چرخش اندك زانو، عقب و جلو شدن میلی متری استخوان های زانو و فشار زمین به زانو و زانو به زمین همچون شاخص های تست ایمپلنت زانو است.
عیدیون افزود: در این طرح تحقیقاتی توانستیم دو مولفه اصلی این استاندارد كه شامل «شبیه سازی حركت اصلی زانو هنگام خم و راست شدن» و «فشار زمین به زانو و زانو به زمین» می گردد را پیاده نماییم و برای دو مولفه دیگر فضای لازم را در نظر گرفته ولی به علت هزینه بالای آن تصمیم گرفته است كه آن دو حركت را فعلا به دستگاه اضافه نكنیم.
مجری طرح اظهار داشت: بر مبنای استاندارد ایزو ۱۴۲۴۳ باید برای هر گام یك ثانیه لحاظ شود و از هر ایمپلنت ۵ میلیون بار تست گرفته شود به این مفهوم كه ایمپلنت باید ۵ میلیون گام بردارد تا مشخص شود ساییدگی ایمپلنت در چه مدت زمانی صورت می گیرد.
وی با تاكید بر اینكه این دستگاه مراحل ثبت اختراع و تجاری سازی را طی می كند، خاطرنشان كرد: با استفاده از این دستگاه امكان انجام تست سایش بر روی ایمپلنت زانو و تخمین عمر مفید ایمپلنت فراهم گشته است.

1397/04/26
14:26:53
5.0 / 5
4451
تگهای خبر: پژوهش , دانش , دستگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است