در ستاد توسعه زیست فناوری؛

اقتصاد مبتنی بر محصولات زیستی محقق می گردد

اقتصاد مبتنی بر محصولات زیستی محقق می گردد شاه بلاگ: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رشد و ارتقاء اقتصاد مبتنی بر محصولات و خدمات زیستی كشور را در اولویت خود قرار داده است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در اولویت های كاری سال جاری كارگروه اقتصاد زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمده است كه در جهت پیشبرد اهداف راهبردی ستاد توسعه زیست فناوری برای رشد و ارتقاء اقتصاد مبتنی بر محصولات و خدمات زیستی كشور، در چهارچوب سیاستها و راهبردهای مصوب ستاد توسعه زیست فناوری و همسو با نقشه راه زیست فناوری كشور حركت نماید.
در واقع اقتصاد زیستی به تمام فعالیتهای اقتصادی اشاره دارد كه با تولید منابع زیستی تجدیدپذیر و تبدیل آن ها به غذا، محصولات با پایه زیستی و سوخت زیستی شروع می شوند.
اقتصاد زیستی زنجیره تأمین را در كشاورزی، جنگلداری، غذا، پالپ و كاغذ و بخشی از صنایع شیمیایی، زیست فناوری و انرژی مدیریت می كند.
اقتصاد زیستی بر پایه اصول زیست پالایشگاه ها است كه زیست توده، محصولات ناخواسته و محصولات جانبی و زائد را به جای سوخت های فسیلی بعنوان ماده خام مصرف می كنند. در اقتصاد زیستی هدف بهبود مصرف منابع و امنیت غذایی به كمك استفاده پایدار و كارآمد و اغلب بدون تولید زائدات از منابع تجدیدپذیر است.
كارگروه اقتصاد زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با عنایت به اهمیت زیاد تحقق اقتصاد مبتنی بر محصولات زیستی، اقداماتی در نظر گرفته است كه امسال این اقدامات را به صورت جدی و مستمر پیگیری خواهد نمود.
آسیب شناسی و برنامه ریزی در جهت تكمیل تدوین استانداردهای مورد نیاز در ارتباط با محصولات زیست فناوری با قابلیت ورود به بازار، تهیه بسته های مكانیزم حمایتی و تشویقی در حوزه پشتیبانی از ورود محصولات حوزه فناوری زیستی به بازار ( یارانه های دولتی، اصلاح سیستم مالیاتی، عرضه تعرفه های دولتی)، طراحی شبكه مجازی اقتصاد زیستی و تولید زیرساخت های اطلاعاتی از محصولات زیست فناوری دنیا، راهكارهای استفاده از ظرفیتهای بین المللی برای توسعه اقتصاد زیستی و صادرات محصولات جدید و موجود مربوطه (با هماهنگی با كارگروه صادرات جهت رفع نقصها احتمالی)، مطالعه در مورد شناسایی حوزه های جدید قابل ورود در حوزه زیست فناوری و غیره از اقداماتی است كه در این كارگروه پیگیری خواهد شد.

1397/04/29
23:13:38
5.0 / 5
5106
تگهای خبر: توسعه , تولید , خدمات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است