برای اولین بار اتفاق می افتد؛

آموزش آتش نشانی با كمك سیستم واقعیت مجازی

آموزش آتش نشانی با كمك سیستم واقعیت مجازی شاه بلاگ: یك سیستم شبیه سازی واقعیت مجازی برای آموزش به آتش نشانان تولید شده است.



به گزراش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، آتش نشانی یك شغل خطرناك می باشد. ازاین رو آموزش های این شغل اهمیت زیادی دارد. البته امكان دارد تمرینات آن هم خطرناك، پرهزینه و وقت گیر باشد. برای این منظور و كمك به تسهیل آموزشهای آتش نشانان یك سیستم شبیه سازی واقعیت مجازی به نام FLAIM Trainer تولید شده كه شامل هدست واقعیت مجازی شركت اچ تی سی، سیستم های لمسی و سنسورهای مختلف برای رصد نشانگرهای حیاتی كاربر است.
نخستین بار این سیستم در نمایشگاه CES۲۰۱۷ بعنوان یكی از موارد استفاده تجهیزات Vive Tracker رونمایی گردید. این سیستم قابلیت ردیابی حركات هر چیزی كه به آن متصل شود را دارد و می تواند تمام این موارد را در دنیای مجازی بازخلق كند. به هرحال در آموزش های آتش نشانی Vive Tracker به یك سر شلنگ آتش نشانی متصل می گردد و به كارآموز اجازه می دهد آتش مجازی را با تجهیزات واقعی خاموش كند.
ابزار اصلی برای ورود به این دنیای مجازی هدست HTC Vive است.
از سوی دیگر یك سیستم دقیق لمسی درشلنگ هم نیروی جریان آب را شبیه سازی می كند. همینطور كارآموز باید لباس های مخصوص آتش نشانی بپوشد. بعد از پوشیدن لباس ها هنگامیكه كاربر در مجاورت آتش مجازی قرار می گیرد، گرم می گردد.
تجهیزات جدید را شركت Dimension Data در همكاری با FLAIM تهیه كرده است. تجهیزات Dimension سیگنال های ECG كارآموز را می خواند و اطلاعات مربوط به سلامت، واكنش فیزیولوژیكی و عملكرد او را ثبت می كند. این اطلاعات در مخزن ابرحسابرسی ذخیره می گردد و به مربیان كمك می نماید آموزش های بهتری ارائه نمایند و نتایج كارآموزان را در گذرزمان با یكدیگر مقایسه كنند.

1397/05/13
13:31:44
5.0 / 5
4379
تگهای خبر: سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است