در حاشیه سفر به گرجستان؛

شركتهای دانش بنیان ایرانی از تكنوپارك گرجستان بازدید كردند

شركتهای دانش بنیان ایرانی از تكنوپارك گرجستان بازدید كردند شاه بلاگ: هیات ایرانی كه به منظور شركت در دومین نشست تجاری B۲B ایران به گرجستان سفر كرده، در حاشیه این رویداد از تكنوپارك این كشور بازدید نمود.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین نشست تجاری B۲B ایران در كشور گرجستان با هدف برقراری ارتباط تجاری بین شركتهای دانش بنیان ایرانی و گرجی با حضور نماینده ۵۰ شركت دانش بنیان و فناور به همراه هیات ایرانی، برگزار گردید كه در همین راستا شركت های دانش بنیان ایرانی و گرجی در اولین روز این نشست با هم به گفت و گو و پرسش و پاسخ پرداختند.
در حاشیه سفر هیات ایرانی به گرجستان، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با همراهی رئیس تكنو پارك و رئیس آژانس نوآوری گرجستان از استارتاپ های مستقر در پارك به همراه شركت های دانش بنیان ایرانی بازدید نمودند.
تكنو پارك گرجستان در سال ۲۰۱۶ از شروع به كار كرده و هم اكنون بیش از ۲۰۰ استارتاپ در تمامی حوزه های علمی و فناوری در این پارك حضور دارند. این مكان یك فضای آزاد برای كسب و كار در گرجستان به حساب می آید.
در حاشیه سفر هیات ایرانی، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با چركز بشویلی قائم مقام وزیر اقتصاد و توسعه پایدار-آژانس سرمایه گذاری، خیدورلی رییس آژانس نوآوری و فناوری، خارانیشویلی معاون وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش گرجستان ملاقات كرد كه در این ملاقات به مباحث مربوط به نحوه تعامل شركت های دانش بنیان ایرانی جهت همكاری با شركت ها و استارتاپ های گرجی بحث و تبادل نظر پرداخته و توافقات لازم صورت گرفت. همینطور در نشست دو جانبه ای با رییس آژانس سرمایه گذاری این كشور حضور یافت.
علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی اظهار داشت: ظرفیت های مشتركی میان كشورهای ایران و گرجستان وجود دارد. حضور شركت های دانش بنیان در این نشست ها هم به منظور تكمیل ظرفیت های مشترك خواهد بود. ازاین رو امیدواریم بستر فعالیت سرمایه گذاری بهتری فراهم گردد.
وی افزود: بیشتر پازل های فناوری در ایران شكل گرفته و به فعالیت استارتاپ ها سرعت داده شده است. با عنایت به این رشد و ظرفیت بالای نیروی انسانی در ایران، امكان تعامل در حوزه استارتاپ ها و تعامل با كشورهای همسایه در این زمینه بالا به نظر می آید. حضور شركت های پیشران در تكنولوژی های جدید می تواند این بستر را تقویت كند.
دلیری اضافه كرد: شركت های ایرانی امروز از تكنوپارك كشور گرجستان بازدید نمودند. در جلساتی كه با مدیران این پارك داشتند بستر فعالیت و همكاری را مناسب دیدند، اما سوالاتی بوجود آمد كه در تعامل با كشور گرجستان باید حل شود.
شركت هایی كه به گرجستان سفر كرده اند، شركت هایی هستند كه بستر صادراتی دارند. دیدگاه صادرات كالایی آنها این است كه امكان همكاری مشترك با شركت های گرجستانی را خواهند داشت.

1397/05/20
15:19:15
5.0 / 5
4936
تگهای خبر: توسعه , دانش , دانش بنیان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است