ارتش آمریكا موشك فراصوت می سازد

ارتش آمریكا موشك فراصوت می سازد شاه بلاگ: نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریكا تصمیم به ساخت دومین نسخه از سلاح های فراصوت گرفته و ساخت آن را به شركت لاكهید مارتین واگذار كرده است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، نیروی هوایی ارتش آمریكا به نظر می آید به صورت جدی به دنبال توسعه موشك های فراصوت است و قرارداد توسعه دوم آن را به مبلغ ۴۸۰ میلیون دلار به شركت "لاكهید مارتین" اعطا كرده است تا بتواند یك نمونه اولیه از موشك فراصوت بسازد كه قادر به پرواز با بیش از پنج برابر سرعت صوت است.

موشك های فراصوت توانایی تغییر در میدان های جنگ آینده را دارند. اگر یك ارتش بتواند یك سیستم عملیاتی موشك های فراصوت را در تعداد زیاد بكار ببرد، به معنای واقعی كلمه می تواند در برابر هر پدافند هوایی كه هم اكنون استفاده می شود، موفق عمل كند.

اگر چه روسیه و چین بارها ادعا كرده اند كه چنین سلاح هایی دارند، اما اثبات قطعی آن هنوز انجام نشده است. اما چیزی كه روشن است این كه یك مسابقه واقعی بین ایالات متحده آمریكا، چین، روسیه، آلمان، انگلیس، هند، استرالیا و حتی اندونزی در ساخت این سلاح ها وجود دارد.

در حال حاضر وزارت دفاع آمریكا، آژانس موشك های دفاعی، نیروی هوایی، نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش این كشور در حال همكاری برای توسعه هر چه سریعتر فناوری سلاح های فراصوت هستند.

ژنرال دیوید ال گلدوین می گوید: تیم مشترك نیروی هوایی ایالات متحده نیاز به تركیب كردن مناسب قابلیت های چابكی در رقابت و تضمین موفقیت در درگیری ها دارد. ما باید مرزهای فناوری را جابجا نماییم و در این زمینه قدرت برتر باشیم.

قرارداد جدید به شركت "لاكهید مارتین" اجازه می دهد فورا كار خویش را بر روی نمونه اولیه این موشك آغاز كند، با این شرط كه در عرض ۱۸۰ روز صورت گیرد.




1397/05/25
20:41:25
5.0 / 5
4629
تگهای خبر: توسعه , فناوری , موشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است