سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری پنتاگون در هوش مصنوعی

سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری پنتاگون در هوش مصنوعی شاه بلاگ: وزارت دفاع آمریكا اعلام نمود مبلغ n، میلیارد دلار را در توسعه پروژه های تحقیقاتی كه از هوش مصنوعی بهره خواهند گرفت، سرمایه گذاری می نماید.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از واشنگتن پست، "استیون واكر" مدیر آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) امروز در یك نشست اعلام نمود: وزارت دفاع ایالات متحده ظرف پنج سال آینده دو میلیارد دلار به تحقیقات هوش مصنوعی اختصاص می دهد.

وی اظهار داشت كه سازمان می خواهد به چگونگی دستیابی ماشین ها به توانایی های ارتباطی و استدلالی شبه انسانی بپردازد و دهها پروژه تحقیقاتی جدید را به پیش ببرد.

یكی از كارشناسان به واشنگتن پست اظهار داشت: این یك توافق عظیم است. این اولین نشانه است كه ایالات متحده با مقیاس بزرگ و بودجه هنگفت و به صورت كاملا جدی به دنبال تكنولوژی پیشرفته هوش مصنوعی است. ما شاهد این بوده ایم كه چین، میلیاردها دلار به این مورد مختص كرده است و این نخستین بار است كه ایالات متحده هم همین كار را انجام می دهد.

دارپا اظهار داشت: این پروژه ها به دنبال تامین بودجه برای مقابله با طیف وسیعی از مسائل همچون نظارت بر بازرسی امنیتی، كاهش نیازهای انرژی برای ماشین های نظامی و هوش مصنوعی توضیحی است كه به افراد اجازه می دهد تا بهتر بتوانند از هوش مصنوعی استفاده كنند.

این حركت بعد از تولید مركز مشترك اطلاعاتی هوش مصنوعی كه اخیرا انجام شده، برای كمك به وزارت دفاع به دنبال تطبیق برنامه های كاربردی هوش مصنوعی با جسارت و آرامش در حالیكه تعهد اخلاقی نظامی و ایمنی را رعایت می كند، انحام می پذیرد.

در حالی كه پنتاگون با شركت های پیشرو در فناوری هوش مصنوعی كار كرده است، برخی پروژه ها متوقف شده است. به صورت مشخص، پروژه Maven كه به گوگل سپرده شده بود، به علت توسعه اسلحه های هوش مصنوعی مورد انتقاد كارمندان گوگل قرار گرفت و سر و صداهایی در داخل شركت تولید كرد كه در نهایت تصمیم گرفته شد تا قراردادش را با پنتاگون تمدید نكند.




1397/06/17
15:58:09
5.0 / 5
4845
تگهای خبر: پیشرفت , تكنولوژی , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است