در دانشگاه شیكاگو محقق شد؛

درمان اعتیاد و اوردوز با دستكاری ژنتیكی

درمان اعتیاد و اوردوز با دستكاری ژنتیكی شاه بلاگ: یك روش ژن درمانی جدید با استفاده از پیوند پوست توانست اعتیاد به كوكائین را در موش های معتاد درمان كند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از دیجیتال ترندز، تحقیقی جدید نشان داده است احیانا پیوند پوست كلید اولین درمان اعتیاد به كوكائین و اور دوز از این ماده است.
محققان مركز پزشكی دانشگاه شیكاگو سلول های پوستی را با كمك ژن درمانی تغییر داده و آن را به بدن موش های معتاد به كوكائین پیوند زدند. این روش علاوه برآنكه از اور دوز كردن حیوانات جلوگیری كرد، همزمان تمایل آنها به مصرف این ماده مخدر را كاست.
محققان قبلا آنزیمی به نام butyrylcholinesterase(BChE) كشف كردند كه مولكول های كوكائین را می شكند. اما وقتی این آنزیم به بدن موش ها تزریق شد، به سرعت ازبین رفت و نتوانست كاری برای حیوانات معتاد انجام دهد.
در مقابل تحقیقی به رهبری مینگ شو و شیائونیانگ و چاره ای تازه تر یافت. محققان با استفاده از سیستم اصلاح ژنتیك CRISPR دی ان ای آنزیم مذكور را در كد ژنتیك سلول های پوستی وارد كردند و این سلول در بدن موش ها پیوند زده شد.
ژن های آنزیم، بقیه دی ان ای را دستكاری نكردند اما از آنجائیكه در سلول های حیوان قرار داشتند، به صورت مداوم تكثیر شدند و در نتیجه مدت طولانی تری در بدن حیوان معتاد باقی ماندند.
موش هایی كه سلول های مذكور در بدنشان تزریق شد، توانستند از اوردوز نجات یابند. محققان آزمایش های خویش را زمانی آغاز كردند كه موش ها سن كمی داشتند. اكنون آنها اعلام نموده اند حیوانات مذكور یك ساله و سلامت هستند.

1397/06/27
14:09:14
5.0 / 5
4940
تگهای خبر: دانش , دیجیتال , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است