در دانشگاه ام.آی.تی ابداع شد

سیستمی برای تركیب خودكار مواد شیمیایی

سیستمی برای تركیب خودكار مواد شیمیایی شاه بلاگ: پژوهشگران دانشگاه ˮام.آی.تیˮ، نوعی سیستم خودكار ابداع نموده اند كه مواد شیمیایی را در زمان كوتاه تری تركیب می كند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ام.آی.تی نیوز، پژوهشگران یك سیستم تركیب شیمیایی خودكار ابداع نموده اند كه می تواند جنبه های كسل كننده آزمایشات شیمیایی را از بین ببرد و به شیمیدانان امكان دهد تا زمان بیشتری را به جنبه های تحلیلی و خلاقانه پژوهش خود اختصاص دهند.
"تیموتی ف. جمیسون"(Timothy F. Jamison)، مدیر بخش شیمی دانشگاه ام.آی.تی و از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: هدف ما، ابداع یك سیستم ساده است كه به دانشمندان در كنار آمدن با شرایط مولكول های مورد نظرشان كمك نماید. این سیستم، یك پلت فرم تركیبی با انعطاف پذیری بالا است.
در این سیستم، از نوعی تركیب شیمیایی موسوم به "جریان پیوسته"(continuous flow) استفاده می گردد. با این روش، مواد شیمیایی، در مجموعه ای از لوله های آزمایشگاهی جاری می شوند و مواد شیمیایی جدیدی از نقاط متفاوت اضافه می شوند. فرآیندهای دیگر مانند جداسازی هم هنگام جریان یافتن مواد شیمیایی در سیستم، صورت می گیرند.


به قول پژوهشگران، این سیستم جدید می تواند زمان مورد نیاز برای بهینه سازی یك واكنش جدید را كم كند و این فرآیند را از هفته ها و ماهها به یك روز تبدیل كند.
"كلاوز ف. جنسن"(Klavs F. Jensen)، استاد مهندسی شیمی دانشگاه ام.آی.تی اظهار داشت: هدف ما از ابداع این فناوری، عرضه سیستمی كم هزینه بود كه در آزمایشگاه قابل استفاده باشد و به شیمی دانان در ابداع ساده تر واكنش های جدید كمك نماید.
این فناوری كه با سرمایه گذاری "آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی آمریكا"(DARPA) انجام گرفته، به ثبت رسیده است و پژوهشگران امیدوارند از آن به طور گسترده در آزمایشگاه های دانشگاهی و صنعتی استفاده گردد.
این پژوهش، در مجله " Science" به چاپ رسید.



1397/07/01
23:45:59
5.0 / 5
4384
تگهای خبر: آزمایشگاه , پژوهش , پیشرفت , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است