معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی:

رفع تضادهای اقتصاد سنتی و اكوسیستم جدید كسب و كار با راهكارهای نو

رفع تضادهای اقتصاد سنتی و اكوسیستم جدید كسب و كار با راهكارهای نو شاه بلاگ: معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی اعتقاد دارد كه راهكارهای نوآورانه تنها راه رفع تضاد بخش سنتی و دانش بنیان در كشور است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مهدی الیاسی در مورد تضادهای موجود بر سر راه اقتصاد سنتی و كسب و كارهای نوپا، اظهار داشت: گاهی شركتهای دانش بنیان و استارتاپ های فعال در بعضی حوزه ها همچون حمل و نقل، سلامت و مالی در ماموریت های خود و در مواجهه با روش های سنتی كار در بخش مصوبات قانونی و مسئولیت های جاری دستگاه ها با مشكلاتی مواجهند.
معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری اضافه كرد: به واسطه ماهیت فعالیت و نوع خدمات عرضه شده از جانب این شركت های و استارتاپ ها، بعضی از این شركت ها در مواجهه با بخش های سنتی دچار مشكلاتی می شوند كه این مشكلات جز با همكاری بین دستگاهی و پذیرفتن بعضی از خصوصیت های اكوسیستم جدید كسب و كار و ضرورت متناسب سازی زیرساخت های مختلف برای بهره گیری از پتانسیل های آن ها، امكانپذیر نخواهد بود.
الیاسی، با تاكید بر اینكه تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به رسمیت شناختن بخش دانش بنیان از جانب دستگاه ها و نهادهای حاكمیتی و دولتی است، اظهار داشت: به نظر مشكلی كه در بعضی از حوزه-های سنتی كسب وكار وجود دارد این است كه این بخش ها، خویش را برای رقابت و پذیرش شركت های فناوری محور و استارت آپها آماده نكرده بودند و در واقع با ورود این بازیگران جدید، با نوآوری های قابل توجه مواجه گشتند.
معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی در ادامه بیان كرد: البته تضاد نوآوری و سنت مقداری طبیعی است و تلاش ما این است كه این تضاد با كمترین هزینه برای بخش نوآور و سنتی همراه باشد. معاونت علمی در هیچ یك از وظایف ذاتی دستگاه ها دخالت نظارتی نمی كند و بیشتر به دنبال تسهیل فعالیت این اكوسیستم جدید و هم افزایی بخش سنتی در كنار بازیگران جدید حوزه كسب و كار است.
الیاسی اضافه كرد: بعنوان مثال در بخش حمل و نقل ما تعاملات زیادی با شورای عالی ترافیك، وزارت كشور و شهرداری ها داریم. این دستگاه ها وظایف ذاتی خودشان را دارند و البته همكاری های بسیار خوبی هم با سایر بخش ها داشته اند.
وی عنوان كرد: یكی از وظایف معاونت علمی، كوشش برای تحقق نفوذ دانش در بخش های اقتصادی می باشد و ما در این مسیر نیازمند همكاری و همراهی همه دستگاه های فعال در حوزه كسب و كار و نهادهای قانونگذای و نظارتی هستیم.
الیاسی اضافه كرد: درحال حاضر با همكاری و نظر مساعد نهادهایی مانند شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه، تعامل خوبی برای پشتیبانی از اكوسیستم جدیدی كسب و كار و فعالیت شركت های دانش بنیان شكل گرفته است.

1397/07/26
18:16:47
5.0 / 5
4748
تگهای خبر: توسعه , خدمات , دانش , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است