با وجود اصطكاك و فشار اتمسفر؛

زباله فضایی در كالیفرنیا فرود آمد

زباله فضایی در كالیفرنیا فرود آمد شاه بلاگ: یك مخزن سوخت ماهواره ایریدیوم در باغ گردوی كشاورزی در كالیفرنیا فرود آمده است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از بی جی آر، كشاورزی هنگام پیاده روی در هانفورد واقع در ایالت كالیفرنیا در باغ گردوی خود با یك زباله فضایی روبرو شد.
لابه لای درختان باغ این مرد یك تكه فلز درهم پیچیده وجود داشت كه بخش هایی از آن سوخته و نابود شده بود.
این شی گنبد شكل در حقیقت گرما و نیروهای ویران كننده خارق العاده ای را تحمل كرده بود و با وجود اصطكاك و فشار زیاد اتمسفر بازهم در زمین فرود آمده بود.
طبق گزارش رسانه های محلی، كشاورز با مقامات محلی تماس گرفت. نیروی پلیس هم این شی را به مقر هوایی واندربرگ برد. در آنجا مشخص شد این شی فضایی در حقیقت مخزن سوخت یك ماهواره است.
ماهواره مذكور هم به شركت ایریدیوم متعلق می باشد. به قول این شركت مخزن سوخت مذكور به یك ماهواره ۷۰# از كارافتاده متعلق می باشد كه دو دهه در مدار زمین فعالیت می كرده است. این ماهواره هم مانند بقیه ابزارهای فضایی دوباره وارد اتمسفر زمین شده بود و پیش بینی می شد به صورت كامل از بین برود.
اما به هرحال بخش بزرگی از این زباله از گرمای شدید نجات یافت و در زمین فرود آمد.
ماهواره های مختلف ایریدیوم بخشی از شبكه مخابراتی وسیع این شركت هستند اما این اولین بار می باشد كه بخشی از یكی از ماهواره های این شركت هنگام ورود به اتمسفر باقی می ماند.
ایریدیوم می خواهد با بررسی این زباله فضایی، دلیل نسوختن آن در اتمسفر را ردیابی كند.

1397/07/29
14:03:03
5.0 / 5
4899
تگهای خبر: فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است