ساخت رباتی كه تغییر شكل می دهد

ساخت رباتی كه تغییر شكل می دهد شاه بلاگ: محققان چینی و استرالیایی رباتی به اندازه یك كف دست ساخته اند كه شكل آن تغییر می كند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، ربات های تولید شده از فلز مایع می توانند شكل خویش را تغییر دهند و حتی خویش را ترمیم كنند.
در همین راستا محققان در چین نمونه اولیه چنین رباتی را ابداع نموده اند كه به اندازه كف دست است. این ربات با الهام از فیلم های علمی تخیلی تولید شده است.
این ربات كوچك با قابلیت تغییر شكل در محیط هایی به كار می رود كه انسان یا ربات های معمول به سختی می توانند حركت كنند، مانند مناطق دچار بحران.
محققان دانشگاه علم و فناوری چین و دانشگاه ولونگانگ استرالیا رباتی را ساخته اند كه شامل یك چرخ پلاستیك كوچك، باتری لیتیوم یونی و قطرات گالیوم و یك فلز نقره ای رنگ و نرم است. به قول محققان آلیاژ مایع فلزی برای این ربات به صورت خاص تولید شده چونكه قدرت رسانایی و انعطاف پذیری بالایی دارد. این ربات در حوزه های مختلف همچون ارتش تا پزشكی كاربرد دارد.
می توان از آن برای انتقال دارو به بدن و حمله مستقیم به سلول های سرطانی استفاده نمود.
تانگ شینانگ یكی از محققان شركت كننده در این پروژه می گوید: به اعتقاد ما در آینده ربات هایی ساخته می شوند كه حاوی فلزات مایع هستند و از آنها برای عملیات های خاص مانند نجات قربانیان زلزله استفاده می گردد. این ربات ها می توانند شكل خویش را تغییر دهند و از زیر درها یا لابه لای موانع گذر كنند. در نمونه اولیه تولید شده، قطره فلز مایع به لوله ای چسبیده بود كه با عنایت به ولتاژ ورودی به فلز، شكل ربات را تغییر می داد.
نتیجه تحقیقات این تیم در ژورنال Advanced Materials انتشار یافته است.

1397/08/06
14:36:06
5.0 / 5
4497
تگهای خبر: باتری , تولید , دانش , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است