توسط محققان ایرانی انجام شد؛

افزایش استقامت تایر خودرو با تولید افزودنی نانویی

افزایش استقامت تایر خودرو با تولید افزودنی نانویی شاه بلاگ: محققان در یك شركت ایرانی برای بهبود عملكرد تایر خودرو نوعی افزودنی ساخته اند كه باعث بهبود خواص مكانیكی و فیزیكی تایر می گردد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، محققان در شركت ایرانی كه توسط سید امین رونقی و الهی اسماعیلی، اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند، به ثبت رسیده است، محصولی برای تقویت تایر خودرو با استفاده از فناوری نانو ساختند كه می تواند تأثیر به سزایی در افزایش استقامت تایر خودرو داشته باشد.
در این محصول از نانوساختار رس فرآوری شده بعنوان افزودنی در آستر داخلی لاستیك استفاده شده است. این افزودنی به گونه ای طراحی شده كه می تواند به راحتی وارد ساختار پلیمری آستر لاستیك شده و در آن به خوبی پخش شود.
افزودن مقدار كمی از این تركیب به لاستیك می تواند خواص فیزیكی و مكانیكی آنرا بهبود دهد. علاوه بر این استفاده از این افزودنی روی كاهش تراوایی هوا هم تاثیر به سزایی دارد.
بررسی های نشان داده است كه افزودن این تركیب به آستر لاستیك منجر به كاهش ضخامت آستر داخلی آن شده و در عین حال عملكرد لاستیك حفظ می گردد. با عنایت به هزینه كم نانوساختار رس، قیمت تمام شده تایر كاسته می شود.
سهم تایر از آلایندگی خودروها حدود ۱۰ درصد است كه برای كاهش این آلایندگی باید مقاومت غلتشی تایر كاهش پیدا كند. اهمیت این مسئله تا جایی است كه بعد از سال ۲۰۱۲، تولیدكنندگان تایر در اروپا بر مبنای استانداردهای این اتحادیه ملزم به الصاق برچسب تایر شدند كه نشانگر ضریب مقاومت غلتشی بعنوان عامل مؤثر در مصرف سوخت است.
برای كاهش مقاومت غلتشی، باید وزن تایر كاهش پیدا كند. یكی از طریق های رسیدن به این هدف، كاهش نفوذپذیری هوا از لایه داخلی تایر است كه منجر به كاهش ضخامت و وزن آن خواهد شد.

1397/08/09
21:01:45
5.0 / 5
4315
تگهای خبر: توسعه , تولید , خودرو , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است