كاهش گرمای زمین با تزریق هواپخش ها

كاهش گرمای زمین با تزریق هواپخش ها شاه بلاگ: پژوهشگران دانشگاه هاروارد، طرح جدیدی برای كاهش گرمای زمین عرضه داده اند كه نسبت به طرح های پیشین، هزینه كمتری دارد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، كاهش گرمای زمین با تزریق هواپخش ها به جو امكان پذیر است اما این برنامه هزینه های بسیاری به دنبال خواهد داشت.
پژوهشگران دانشگاه هاروارد در بررسی جدیدی، قابلیت ها و هزینه های روش های گوناگون رساندن هواپخش به استراتوسفر را كه با عنوان "تزریق هواپخش به استراتوسفر" (SAI) شناخته می شوند، بررسی كردند.
آنها، هزینه ها و قابلیت های پروژه مهندسی انرژی خورشیدی كه از 15 سال پیش شروع شده، مورد ارزیابی قرار دادند. هدف این پروژه، كاهش آلودگی های انسانی با یه كار بردن مواد مورد نظر در ارتفاع حدود 20 كیلومتری است.
دكتر "گرنوت واگنر" (Gernot Wagner)، استاد دانشكده مهندسی و علوم كاربردی "دانشگاه هاروارد" (Harvard University) و از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: مهندسی كردن انرژی خورشیدی، اغلب بعنوان روشی سریع، ارزان و دارای نقص توصیف شده است.
وی ادامه داد: از آنجائیكه ما قضاوتی در مورد شرایط مطلوب تزریق هواپخش به استراتوسفر نداریم، یك برنامه فرضی عرضه دادیم كه از 15 سال پیش تا به امروز ادامه دارد. باآنكه این برنامه، نامعلوم و بلندپروازانه است اما از نظر فنی، به صورت دقیق امكان پذیر خواهد بود. هزینه برنامه مورد نظر ما، به صورت قابل توجهی كمتر از طرح های دیگر در هر سال خواهد بود.


گفتنی است كه پژوهشگران، بررسی های پیشین كه در مورد كاهش هزینه های این طرح هستند و ورودی های مستقیم شركت های مهندسی هوا فضا را تایید می كنند.
"ویك اسمیت" (Wake Smith)، از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: سوالات مهندسی در مورد تزریق هواپخش به استراتوسفر و پژوهش های در رابطه با آن، برای من جذاب بود. طرح ما، برنامه جدیدی برای تزریق هواپخش به استراتوسفر با كمك فرضیات كاملا منطقی است. ما مشخصات فنی خاصی را برای طرح خود ابداع كردیم و ورودی های مستقیم چندین شركت مهندسی هوا فضا را همراه آن قرار دادیم.
این گروه پژوهشی، هزینه طرح خویش را كمتر از دو میلیارد دلار در سال تخمین زده است.
این پژوهش، در مجله " Environmental Research Letters" به چاپ رسید.



1397/09/03
15:46:26
5.0 / 5
4876
تگهای خبر: پژوهش , دانش , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است