شیوه جدید احراز هویت دستگاه های دیجیتال با عرق كاربر

شیوه جدید احراز هویت دستگاه های دیجیتال با عرق كاربر به گزارش شاه بلاگ گروهی از محققان روشی برای احراز هویت كاربران دستگاه های دیجیتال با تحلیل تركیبات عرق آنها بوجود آورده اند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از دیجیتال ترندز، یك تیم تحقیقاتی به رهبری یان هالامك شیمیدان University at Albany در نیویورك روشی برای احراز هویت كاربران برپایه تركیبات عرق بدن آنها بوجود آورده اند.
عرق بدن افراد هم مانند اثر انگشت آنها متفاوت است. هالامك در این باره می گوید: تركیب عرق بدن پیچیده اما مختص هر فرد است. از آنجائیكه عرق روی پوست ظاهر می شود، تحلیل آن با روش غیر تهاجمی انجام می گردد.
در این روش از تعداد آمینواسیدها موجود در عرق بدن هر فرد، فرایند احراز هویت انجام می گردد. برای این منظور سطح عرق در طول روز رصد می گردد. همینطور عواملی مانند سن، جنسیت و وضعیت جسمانی هم در نظر گرفته می گردد. درهمین راستا از دستگاه هایی هوشمند مانند موبایل یا ساعت هوشمند برای سنجش عرق در فواصل زمانی مختلف استفاده می گردد. این دستگاه ها سطح متابولیسم موجود در عرق را اندازه گیری كرده و برپایه آن پروفایلی برای كاربر تولید می كنند.
پس از آن كاربر می تواند عرق خویش را روی دستگاه دیجیتال بكشد. دستگاه به طور هوشمند محتویات آن را تحلیل و با پروفایل كاربر مقایسه می كند و در نهایت به كاربر اجازه دسترسی را می دهد.
هالامك امیدوار است این روش به اقدامی برای افزایش امنیت دستگاه های دیجیتال منجر شود.
اما می توان از این روش علاوه بر احراز هویت برای كنترل سلامت كاربر هم بهره برد.
 

1396/08/21
00:15:18
5.0 / 5
4879
تگهای خبر: هوشمند , فناوری , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است