برای حفاظت از محیط زیست؛

استرالیایی ها ساختمان چوبی ۱۰طبقه ساختند

استرالیایی ها ساختمان چوبی ۱۰طبقه ساختند شاه بلاگ: با عنایت به افزایش سرعت تخریب محیط زیست، خیلی از شركت های معماری و ساختمانی در جهان به استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و به خصوص چوب علاقمند شده اند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از نیواطلس، یك هفته قبل كار ساخت یك ساختمان چوبی ده طبقه در استرالیا به آخر رسیده كه ۲۵ King نام دارد و بلندترین ساختمان دارای اسكلت چوبی در این كشور به حساب می آید. برای تزئین و زیباسازی این ساختمان از نمای شیشه ای درخشان استفاده شده است.

این ساختمان ده طبقه ۴۵ متر ارتفاع دارد و برای آن كاربرد تجاری در نظر گرفته شده است. سازه چوبی اصلی این ساختمان متشكل از چوب های گلولام و سی ال تی است. ساخت این ساختمان حدود ۱۵ ماه به طول انجامیده و برای افزایش استقامت آن از ستون های وی شكل استفاده شده است.

فیلیپ ویوویان مدیر شركت Bates Smart و سازنده این ساختمان می گوید با ساخت چنین ساختمان هایی مردم به طبیعت متصل می شوند و البته محیط زیست هم كمتر صدمه می بیند. طبقه پایینی این ساختمان به چند كافه و رستوران اختصاص یافته و ۹ طبقه بالا برای كارهای اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.
شركت سازنده می گوید مصرف انرژی در این ساختمان ۴۶ درصد كاسته می شود و میزان تصاعد دی اكسید كربن با استفاده از این ساختمان هم ۷۴ درصد كمتر از ساختمان های مشابه است.

1397/09/06
19:18:34
5.0 / 5
4714
تگهای خبر: جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است