با تلاش پژوهشگران آمریكایی؛

رشد دوباره مو روی پوست لطمه دیده ممكن میگردد

رشد دوباره مو روی پوست لطمه دیده ممكن میگردد شاه بلاگ: پژوهشگران آمریكایی اهتمام دارند با تمركز بر سلول های خاصی، امكان رشد دوباره مو را روی پوست لطمه دیده فراهم آورند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از یورك الرت، پژوهشگران دانشكده پزشكی "دانشگاه نیویورك" (NYU)، با فعالسازی تعامل میان سلول های پوستی كه ریشه مو را شكل می دهند، موفق به پرورش دوباره مو روی پوست لطمه دیده شدند. نتایج این پژوهش می توانند دلیل رشد نكردن مو روی پوست لطمه دیده را توضیح دهند و شاید به ابداع داروهایی برای كمك به رشد دوباره مو منجر شوند.
این پژوهش، تاثیر مسیرهای جداگانه سیگنال دهی را در پوست لطمه دیده موش های آزمایشگاهی بررسی می كند. تمركز آزمایش های مربوط به این بررسی، بر سلول های موسوم به "فیبروبلاست" (fibroblast) است كه كلاژن ترشح می كنند. كلاژن، یك پروتئین ساختاری است كه در حفظ شكل و قدرت پوست و مو تاثیر بسیاری دارد.
پژوهشگران در بخشی از این پروژه، مسیر سیگنال دهی صوتی را كه سلول ها برای ارتباط با یكدیگر از آن استفاده می نمایند، فعال كردند. این مسیر در مراحل ابتدایی رشد انسان در رحم و شكل گیری فولیكول های مو، بسیار فعال است؛ اما فعالیت آن، در پوست لطمه دیده بزرگسالان سالم متوقف میگردد.


پروفسور "مایومی ایتو" (Mayumi Ito)، زیست شناس سلولی دانشگاه نیویورك و از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: نتایج بررسی ما نشان می دهند كه تحریك فیبروبلاست ها از راه این مسیر صوتی، می تواند به رشد مو در قسمت های لطمه دیده منجر شود.
به قول "ایتو"، رشد دوباره مو در پوست لطمه دیده به مصرف دارو نیاز دارد؛ اما هدف آنها، سیگنال دهی به پوست برای بازگرداندن آن به شرایط قرار گرفتن در رحم است تا فولیكول های جدیدی روی آن رشد كنند.
این پژوهش، در مجله " Nature Communications" به چاپ رسید.



1397/09/08
17:04:58
5.0 / 5
4465
تگهای خبر: آزمایشگاه , پژوهش , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است