موشك سایوز -5 در دو مدل ظاهر خواهد شد

موشك سایوز -5 در دو مدل ظاهر خواهد شد شاه بلاگ موشك سایوز -5 در دو مدل ظاهر خواهد شد



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و برمبنای خبر منتشره توسط خبرگزاری تاس، "راگوزین" اضافه كرد: موشك سایوز -5 كه الان مهندسان و كارشناسان شركت فناوری های موشكی و فضایی انرگیا مشغول كار بر روی آن هستند، دارای دو نمونه خواهد بود؛ نمونه اول برای حمل ناوهای سرنشیندار به فضا و نمونه دوم برای استفاده در سفینه های باربری بدون سرنشین.

وی اضافه كرد: نسخه دوم این موشك، تجاری و سبك تر است.

گرچه بنا به قول "راگوزین" چند شركت خصوصی همچون شركت روسی اسپیس اس-7 علاقمند به خرید این موشك هستند، اما قبل از این در اسپیس اس-7، برنامه سایوز -5 به خاطر هزینه بیش از اندازه موشك و استفاده از فناوری های قدیمی مورد انتقاد قرار گرفت. علاوه بر این، در ماه سپتامبر، "ایگور رادگوین" كه قبل از این در شركت انرگیا مسئولیت كار روی سایوز -5 را برعهده داشت، سپس آن كه توسط رئیس جدید انرگیا از سمت خود عزل شد، به اسپیس اس-7 پیوست.

روسیه تصمیم دارد از موشك سایوز-5 برای پرتاب ناو جدید خود - فدراتسیا - استفاده نماید. طبق برنامه اعلام شده توسط "روسكاسموس"، آغازین پرواز فدراتسیا در سال 2022 - البته به شكل بدون سرنشین- برنامه ریزی شده است و یك سال بعد، این سفینه به صورت سرنشین دار به فضا خواهد رفت تا سامانه های آن به طور عملی در مدار زمین آزمایش شوند.

سازمان فضایی روسیه باز همانند خیلی از دیگر دستگاه های دولتی این كشور، به سبب تحریم های اعمال شده از طرف آمریكا گرفتار تنگناهای بسیاری شده و تلاش دارد از طریق ورود فعال به بازار فضایی، مشكلات خودرا حل كند. بنا بر این این سازمان به دنبال آن است كه شركایی برای طرح های خود پیدا كند.





1397/09/16
22:25:59
5.0 / 5
4791
تگهای خبر: دستگاه , فضا , فناوری , موشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است