با عمر ۸ برابر باتری عادی؛

تولید باتری های جان سخت با استفاده از فلوراید!

تولید باتری های جان سخت با استفاده از فلوراید! به گزارش شاه بلاگ فلوراید همچون موادی است كه بیشتر در خمیردندان ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما یك بررسی جدید در دانشگاه كل تك نشان داده است می توان از آن برای تولید باتری های بهتر استفاده نمود.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از نیواطلس، این بررسی كه با همكاری شركت هوندا انجام شده ثابت می كند باتری های تولید شده با استفاده از فلوراید می توانند هم بیشتر از باتری های لیتیومی عمر كنند و هم كیفیت بیشتری در مقایسه با آنها داشته باشند.
باتری ها معمولا با استفاده از تبادل یون ها بین دو قطب مثبت و منفی الكترود كار می كنند. تاكنون عموما از لیتیوم برای تسهیل تبادل یون استفاده شده است. اما بررسی های تازه نشان داده است می توان برای این كار از مواد دیگری مانند سدیم، مگنزیم، آلومینیوم و حالا فلوراید استفاده نمود.
ایده استفاده از فلوراید برای تولید باتری از حدود یك دهه قبل مطرح بوده است. اما با عنایت به ماهیت و فرم این ماده استفاده از آن كار ساده ای نبوده است. تولید باتری فلورایدی مستلزم استفاده از الكترولیت های مایع در دمای عادی است. اما فعال نگهداشتن این نوع باتری ها كار ساده ای نیست.
اما حالا با استفاده از روش ها و تركیباتی جدید این ایده عملیاتی شده تا باتری هایی با عمر ۸ برابر در مقایسه با باتری های لیتیومی تولید شوند. البته برای تجاری سازی چنین باتری هنوز راه طولانی در پیش است.

1397/09/17
15:07:57
5.0 / 5
4812
تگهای خبر: باتری , تجاری سازی , تولید , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است