چهره پنهانی كه فضانوردان دوست ندارند دیده شود!

چهره پنهانی كه فضانوردان دوست ندارند دیده شود! به گزارش شاه بلاگ همه ما عادت كرده ایم فضانوردان را در عكس ها با لبخند ببینیم اما واقعیت كار و زندگی در فضا به قدری دشوار است كه تصور آنها برای ما دشوار می باشد. فشارهای روانی ناشی از پرتاب، رسیدن یا نرسیدن به مدار زمین، كار كردن یا از كار افتادن دستگاه های سفینه در فضا و... همچون مواردی است كه تنها پس از بازگشت به زمین فضانوردان را رها می كند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا؛ حال اگر در جریان پرواز مشكلات دیگری مثل بیماری، بوجود آمدن رابطه منفی بین فضانوردان یا مسئولان مركز هدایت پرواز و یا مثل آپولو-13 تركیدن منبع هوای سفینه بوجود آید كه خود می تواند به كلی فلج كننده باشد. البته فضانوردان افراد ضعیفی نیستند و ضمنا آموخته اند در شرایط دشوار چگونه كار كنند. آنها در هر حال تلاش می كنند جلوی دوربین و زمان نمایش های عمومی پرواز چهره ای شاد و پر نشاط از خود نشان دهند اما برخی عكس ها كه توسط خبرنگاران خبره برداشته شده و یا تصاویری كه در بعضی موارد ناخواسته از فضانوردان منتشر می گردد نشان داده است آنها چقدر در فشار روانی هستند.

به عنوان مثال پس از حادثه آتش سوزی آپولو-1 و كشته شدن فضانوردانش، وضعیت بسیار دشواری برای ناسا پیش آمد. هم باید رعایت اصول ایمنی را می كرد و هم كار را با سرعت پیش می برد تا روسها جلو نیفتند و هم با انجام تبلیغات، افكار عمومی جهانیان و مردم آمریكا را به پشتیبانی از خود بر می انگیخت.



بالاخره پس از 5 پرتاب بدون سرنشین آزمایشی، آپولو-7 با سه سرنشین راهی مدار زمین گردید. فشار روانی این سفر بر روی فضانوردان زیاد بود. جدای عدم اطمینان به درست كار كردن دستگاه های سفینه، سرماخوردگی و تلاش مركز هدایت پرواز برای پخش برنامه های زنده تلویزیونی سبب ناراحتی سرنشینان این سفینه شد.

والتر شیرا، دان ایزل و والتر كانینگهام گرچه از مدت ها پیش از سفر در قرنطینه بودند، به سرماخوردگی مبتلا شدند. سرماخوردگی در بی وزنی خیلی بیشتر از زمین ناراحت كننده و گرفتگی بینی و گوش شدیدتر است. به علت همین بیماری و مشكلات فنی سفینه، فضانوردان تحت فشار روانی شدید بودند. از جانب دیگر مسئولان ناسا هم مرتبا از آنها تقاضا داشتند برنامه های نمایشی ترتیب دهند تا با پخش آنها افكار عمومی را نسبت به فعالیت های خود جذب كنند. بالاخره جر و بحث بین فضانوردان و مسئولان مركز هدایت پرواز به مشاجره كشید.



این ماموریت دشوار پس از 11 روز با فرود آپولو-7 به آخر رسید. تصاویری كه بعدها منتشر گردید نشان داده است فضانوردان تا چه حد در فشار و عذاب بوده اند. آنچه می بینید تصوری پیش از سفر فضانوردان همینطور تصاویری در جریان پرواز و پس از آخر سفر و فرود آنان است.

هیچ یك از سه سرنشین آپولو-7 دیگر در ماموریتی فضایی شركت نكردند و به فاصله چند سال از ناسا استعفا دادند.










1397/09/20
14:03:01
5.0 / 5
4310
تگهای خبر: جهان , دانش , دستگاه , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است