تحویل داروها به بدن با قرص الكترونیكی هوشمند بلوتوثی

تحویل داروها به بدن با قرص الكترونیكی هوشمند بلوتوثی شاه بلاگ: پژوهشگران موسسه ˮام.آی.تیˮ(MIT) با همكاری شركت مهندسیˮ Draperˮ و ˮبیمارستان زنان برایام هارواردˮ(Harvard’s Brigham and Women’s Hospital) موفق به توسعه یك دستگاه بی سیم الكترونیكی برای تحویل دارو به بدن شده اند.


به گزاش ایسنا و به نقل از مدگجت، دستگاه الكترونیكی مذكور می تواند در مدت زمان طولانی در داخل روده بماند و در همان حال داروها را به بدن ارسال كرده و پارامترهای مختلف را اندازه گیری نماید.
این دستگاه دارای قابلیت ارتباط بلوتوث است و می تواند اطلاعات خود درباره نحوه انتشار یك دارو را از راه بلوتوث با چند برنامه گوشی هوشمند به اشتراك بگذارد.
این دستگاه قابل بلع بوده و می تواند بیشتر از یك ماه در بدن بماند و از آنجایی كه با دستگاه های چاپ سه بعدی توسعه داده شده است در درون بدن می تواند به اشكال مختلف دربیاید.
علاوه بر این، می توان ارسال دارو توسط دستگاه مذكور را اداره كرد كه این كار سبب درمان فوری علائم آلرژی، عفونت ها و سایر شرایط میگردد.
" جیووانی تراورسو"(Giovanni Traverso)، یكی از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: سیستم ما می تواند نظارتی دقیق بر عملكرد دارو داشته و سبب درمان سریع تر شود. در این دستگاه یك سیگنال می تواند به هدایت تحویل دارو یا تنظیم دوز دارو كمك نماید.
این دستگاه همانند یك قرص به نظر می آید و هنگامیكه بلعیده می شود، بازوهایش باز و سپس خم شده و از خروج آن از معده جلوگیری می كند. سپس حدود یك ماه یا بیشتر، هر یك از بازوها جدا خواهند شد و هر یك از بازوهای جداگانه این دستگاه به راحتی از بدن خارج می شوند.
این مطالعه در مجله "Advanced Materials Technologies "منتشر شد.




1397/09/24
19:11:52
5.0 / 5
4248
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , جت , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است