معاون پژوهشی خبر داد:

اعطای گرنت ۲۵۰ میلیونی به طرح های فناورانه برتر

اعطای گرنت ۲۵۰ میلیونی به طرح های فناورانه برتر به گزارش شاه بلاگ معاون پژوهشی وزیر علوم اظهار داشت: بنا داریم به طرح هایی كه از نظر تجاری سازی، میزان بازار و فروش در سطح بالایی قرار بگیرند در مجموع ۲.۵ میلیارد و حداكثر برای هر طرح ۲۵۰ میلیون تومان اعطا نماییم.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، دكتر مسعود برومند در نشستی كه در معاونت علمی برگزار شد، اظهار داشت: نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار كشور همزمان با ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از سوم تا ششم دی ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.
وی تصریح كرد: امسال به منظور هم افزایی و ارسال پیامی در خصوص با هم بودن در صدد آمدیم این نمایشگاه را با همكاری معاونت علمی برگزار نماییم.
برومند تصریح كرد: در این دوره از نمایشگاه ها ۵۱ دانشگاه، ۱۵ پژوهشگاه، ۴۰ پارك علم و فناوری، ۷۹ مركز رشد و ۱۴ موسسه تحقیقاتی فناوری های خویش را به عرضه نشاندند.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینكه در این دوره از نمایشگاه شركت های استارت آپی و دانش بنیان فناوری های خویش را عرضه نموده اند، اظهار داشت: برای طرح ها در مجموع ۲.۵ میلیارد تومان گرنت مالی اختصاص داده ایم كه برای هر طرح حداكثر ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینكه تعداد طرح هایی كه در این دوره نمایشگاه عرضه شده برابر با ۳۱۹۹ طرح بوده است، اظهار داشت: مراكز رشد ۱۱ درصد، پژوهشگاه ها ۵ درصد، پارك های علم و فناوری ۱۶ درصد، موسسات تحقیقاتی ۵ درصد، دانشگاه ها ۵۸ درصد در این دوره از نمایشگاه مشاركت در عرصه فناوری داشته اند.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح كرد: پارك ها توانسته اند ۵۰۵ طرح فناورانه، پژوهشگاه ها ۱۷۴ طرح، مراكز رشد ۳۵۷ طرح، دانشگاه ها ۱۸۵۴ طرح، موسسات تحقیقاتی ۱۶۳ طرح و سایر موسسات ۱۴۶ طرح عرضه شده است.
وی با اشاره به طرح های عرضه شده به نمایشگاه به تفكیك هر استان اظهار داشت: استان تهران با بیشترین طرح رتبه اول را در این دوره از نمایشگاه به خود اختصاص داده و ۳۲۰ طرح فناورانه را عرضه كرده است.
به گفته وی پس از تهران، استان گلستان ۲۵۵ طرح، گیلان ۱۳۱ طرح، مازندران ۱۳۰ طرح، خراسان رضوی با ۱۱۸ طرح، البرز ۱۱۱ طرح، اردبیل ۱۰۹ طرح، اصفهان ۱۰۳، یزد ۵۷ طرح، سمنان ۵۴ طرح، كرمان ۳۳ طرح، سیستان و بلوچستان۲۴ طرح، آذربایجان ۲۳ طرح، آذربایجان غربی ۲۴ طرح، فارس ۲۲ طرح طرح عرضه كرده اند.
برومند با اشاره به اینكه طرحی با عنوان یارانه به فناوری در این دوره از نمایشگاه اختصاص داده ایم، اظهار داشت: در این طرح از پروژه هایی كه با نوآوری همراه هستند یا به مرحله تجاری سازی رسیده اند حمایت هایی خواهیم داشت. میزان حجم قرارداد، رشد یافتگی (TRL)، میزان تولید داخلی و... در اعطای این گرنت هم موثر هستند.
وی با اشاره به اینكه چندین كارگاه در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود، اظهار داشت: همینطور از طرفی از دستگاه های اجرایی دعوت كرده ایم با فناوران به همكاری بنشینند تابحال بعضی از این دستگاه ها از ۵۰۰ فناوری در جهت اجرایی شدن حمایت كردند.
برومند با اشاره به میزان فروش كل شركت های حاضر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار اظهار داشت: این شركت ها توانستند ۷۸۰۰ میلیارد تومان از محصولات خویش را به فروش برسانند. همینطور برخی از این شركت ها عضو پارك ها و مراكز رشد شدند كه این حاصل برگزاری نمایشگاه سال قبل بوده است.

1397/10/01
15:43:17
5.0 / 5
4799
تگهای خبر: آزمایشگاه , بین الملل , پارك علم و فناوری , پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است