به سرپرستی پژوهشگر ایرانی توسعه می یابد

ابردارویی برای درمان لوسمی در كودكان

ابردارویی برای درمان لوسمی در كودكان شاه بلاگ: پژوهشگران ˮدانشگاه نورت وسترنˮ به سرپرستی ˮعلی شیلاتی فردˮ، دانشمند ایرانی اهتمام دارند درمان جدیدی برای درمان لوسمی در كودكان عرضه كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از یورك الرت، دانشمندان "دانشگاه نورت وسترن"(NU)، اهتمام دارند درمان جدیدی عرضه كنند كه می تواند روند رشد لوسمی را در كودكان كُند سازد.
این پژوهش جدید نشان داده است پروتئین "MLL" كه در بروز بیماری لوسمی نقش دارد می تواند روند رشد لوسمی را كند سازد. گام بعدی پژوهشگران، تركیب درمان هایی از پژوهش های دو سال پیش است تا یك "داروی فوق العاده" برای آزمایش روی انسان ها در بررسی های بالینی عرضه كنند.
در حال حاضر تنها 30 درصد كودكان مبتلا به لوسمی نجات می یابند. بیماران مبتلا به لوسمی، درصد پایینی از گلبول های قرمز در خون خود دارند كه سبب بی حسی آنها میگردد. همین طور میزان گلبول های سفید این بیماران، حدودا 80 درصد بیشتر از افراد سالم می باشد.
"علی شیلاتی فرد" (Ali Shilatifard)، استاد زیست شیمی و ژنتیك مولكولی و اطفال دانشگاه نورت وسترن و از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: این گلبول های سفید، به خیلی از بافت ها و اندام های فرد بیمار نفوذ می كنند و این، دلیل اصلی مرگ بیماران مبتلا به لوسمی است.


بیماری لوسمی، انواع گوناگونی دارد. تمركز این پژوهش، بر متداول ترین انواع آن یعنی "لوسمی حاد مغز استخوان"(AML) و "لوسمی حاد لنفاوی"(ALL) است.
گروه پژوهشی شیلاتی فرد در 25 سال گذشته، عملكرد پروتئین MLL را بررسی كردند و دریافتند تركیبات آن، یكی از متداول ترین جهش های شناخته شده سرطان را به دنبال دارند. مرحله بعدی این بررسی، آوردن دارو به آزمایش بالینی خواهد بود و شیلاتی فرد امیدوار است این كار را در سه تا پنج سال آینده انجام دهد.


وی در این باره اظهار داشت: من سالهای بسیاری را صرف این پژوهش كردم و سرانجام دریافتم كه می توانیم از دارویی استفاده نمائیم كه موثر باشد. اگر بتوانیم میزان نجات بیماران را به 85 درصد برسانیم، به دستاورد بزرگی رسیده ایم.
"زیبو ژائو"(Zibo Zhao)، نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: این پروژه، رویكرد درمانی جدیدی برای لوسمی نمایش می دهد كه نه تنها برای كودكان مبتلا به این سرطان وحشتناك، بلكه برای درمان انواع دیگر سرطان باز بسیار مفید می باشد.
این پژوهش جدید، در مجله " Cell" به چاپ رسید.



1397/10/02
15:40:56
5.0 / 5
4221
تگهای خبر: پژوهش , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است