تعیین جنسیت جوجه پیش از تولد با كمك لیزر

تعیین جنسیت جوجه پیش از تولد با كمك لیزر به گزارش شاه بلاگ پروژه ای آلمانی با استفاده از لیزر، جنسیت جوجه ها را پیش از تولد تشخیص می دهد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از دیلی میل، دانشمندان راهی كشف كرده اند تا بتوان پیش از آنكه جوجه ها از تخم بیرون بیایند، جنسیت آنها را مشخص كرد.
این پروژه جدید كه Seleggt نام گرفته به دانشمندان اجازه می دهد جنسیت جوجه را پیش از آنكه از تخم بیرون بیاید، تشخیص دهند. بدین سان می توان جوجه های نر را پیش از تولد از بین برد.
لودجر برلو مدیر این پروژه می گوید: جوجه ها اصولا برای گوشت یا تخم مرغ پرورش می یابند اما جوجه های نر تخم گذار نیستند و وزن آنها به حدی نمی رسد كه برای تولید تجاری گوشت آنها را پرورش داد. این فناوری كمك می نماید جوجه ها را زودتر از حد معمول تشخیص داد. بعد از گذشت ۹ روز از انكوباسیون می توان تخم مرغ های حاوی جوجه نر را شناسایی و به خوراك حیوانات تبدیل كرد.
محققان با كمك لیزر می توانند مایع درون تخم مرغ را بدون صدمه به نطفه بیرون بكشند. اگر مایع حاوی هورمون های مونث بود، می تواند فرایند ۲۱ روزه انكوباسیون را تكمیل كند.
در این فرایند ابتدا پوسته تخم مرغ در مقابل هوای پرفشار قرار می دهد و سپس لیزر سوراخی ۰.۳۳ میلیمتری در آن بوجود می آورد. بدین سان قطره ای كوچك از مایع درون تخم مرغ بیرون می آید و می توان آنرا آزمایش كرد.
سالانه حدود ۶ میلیون جوجه نر در سراسر جهان معدوم می شوند چونكه آنها در چرخه غذایی كاربردی ندارند.

1397/10/05
14:08:25
5.0 / 5
4331
تگهای خبر: تولید , جهان , دانش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است