ایلان ماسك:

به احتمال 30 درصد نخستین مریخی یك هوش مصنوعی خواهد بود!

به احتمال 30 درصد نخستین مریخی یك هوش مصنوعی خواهد بود! به گزارش شاه بلاگ مدیر عامل و بنیان گذار شركت فضایی اسپیس ایكس اظهار داشت: 30 درصد شانس این وجود دارد كه هوش مصنوعی فوق باهوش نخستین كسی باشد كه سیاره سرخ را بعنوان خانه خود ادعا كند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، ایلان ماسك یكی از بزرگترین كارآفرینان فناور دنیا در جدیدترین اظهار نظر خود گفت به احتمال 30 درصد، نخستین مریخی تاریخ یك هوش مصنوعی فوق باهوش خواهد بود و نخستین كلونی مریخی احیانا در اوایل سال 2025 در سیاره سرخ راه اندازی خواهد شد.

یك كاربر در توییتر از ماسك در مورد احتمال اینكه نخستین ساكن دائم مریخ هوش مصنوعی باشد، پرسید و از آنجائیكه ایلان ماسك تازگی ها خیلی اهل احتمالات شده، پاسخ داد كه 30 درصد شانس این وجود دارد كه هوش مصنوعی فوق هوشمند و نه یك انسان، نخستین كسی باشد كه سیاره سرخ را بعنوان خانه خود اعلام نماید.

این كارآفرین میلیاردر به چنین اعلان های جالب توجه عادت دارد. وی در ماه ژوئیه سال قبل از فرمانداران دولتی خواست تا سریعا برای كنترل هوش مصنوعی قوانین محدود كننده وضع كنند، چون كه آنرا یك خطر اساسی برای تمدن انسانی می داند.

به نظر ماسك، احتمال كمی وجود دارد كه هوش مصنوعی نخستین مریخی تاریخ باشد. در واقع این مرد 47 ساله اعتقاد دارد كه خودش هم روزی در عمرش در مریخ حضور خواهد یافت.

وی ماه گذشته اظهار داشت كه در نظر دارد به صورت دائمی به مریخ برود و به احتمال 70 درصد هم این نیت را عملی خواهد نمود.

ماسك همینطور در ماه نوامبر، با اطمینان اظهار داشت كه یك كلونی مریخی احیانا در اوایل سال 2025 در این سیاره تاسیس خواهد شد. ازاین رو ماسك به این احتمال رسیده است كه هوش عمومی مصنوعی(AGI) زودتر از انسان بر روی مریخ قدم خواهد گذاشت.

شركت فضایی متبوع ماسك موسوم "اسپیس ایكس"(SpaceX)، می خواهد تا سال 2022 ساخت دو سفینه فضایی موسوم به "استارشیپ"(Starship) برای رهسپار شدن به سمت مریخ را به اتمام برساند.

این شاتل های فضایی از سوخت های مختلف برای موشك های "فالكون 9" خود استفاده می نمایند كه به انسان اجازه می دهد تا سوخت گیری مجدد كند و به زمین برگردد.

ماموریت های اولیه این شركت راه را برای اجرایی كردن تصمیم بلندپروازانه ماسك برای ساخت كلونی بر روی مریخ طی 7 تا 10 سال آینده هموار می كند.

ماسك چندی قبل تصریح كرد كه "یوكازو مازاوا"، میلیاردر ژاپنی به همراه شش تا هشت هنرمند و طراح به فضا فرستاده خواهند شد. ماسك می خواهد كه این گروه با استعداد بتوانند از این سفر برای تولید آثار هنری جدید الهام بگیرند.

برنامه ریزی شده است كه این مسافران فضایی در سال 2023 به یك گردش به دور ماه بروند.

ضمن اینكه نخستین آزمایشات استارشیپ در تگزاس آمریكا صورت خواهد گرفت.




1397/10/08
22:50:09
5.0 / 5
4728
تگهای خبر: تولید , فضا , موشك , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است