توسعه یك شبكه الكترونیكی برای ارتباط با سلول های قلب

توسعه یك شبكه الكترونیكی برای ارتباط با سلول های قلب شاه بلاگ: برخلاف خیلی از سلول های دیگر، مطالعه سلول های ماهیچه ای قلب، كار بسیار مشكلی است برای اینكه اتصال سنسورهای سفت و سخت به سلول های متحرك مانع از حركت این سلول ها میگردد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدگجت، در این مطالعه دانشمندان "دانشگاه توكیو"(University of Tokyo)، "دانشگاه علوم پزشكی بانوان توكیو"(Tokyo Women’s Medical University) و موسسه تحقیقاتی"RIKEN"، یك شبكه الكترونیكی بسیار نرم و انعطاف پذیر را توسعه داده اند كه می تواند در صورتی كه با سلول های قلبی تداخل دارد اما مانع حركت آنها نشود.
این "شبكه نانو"(nanomesh) پلی اورتان، سنسور باز نامیده میگردد. این شبكه دارای سیم هایی است كه تنها ۱۰۰ نانومتر عرض دارند و از قطعات طلا ساخته شده اند. هیچ گونه تعامل شیمیایی با سلول های مورد مطالعه نباید وجود داشته باشد، برای اینكه تمام مواد شبكه كاملا سازگار با یكدیگر هستند.


پلی اورتان ها(Polyurethane) به دسته ای از مواد شیمیایی اطلاق میگردد كه از واكنش پلی ال ها و ایزوسیانات ها بعنوان مواد اصلی تشكیل دهنده ساخته می شوند.
در حالیكه شبكه بسیار سرد است، این تحقیق واقعا توسط یك بستر انعطاف پذیر كه از جنس "ژل فیبرین"(fibrin gel) ساخته شده و در آن سلولها می توانند رشد كنند. همین طور یك فرآیند ویژه برای قرار دادن شبكه نانو در بالای بستر استفاده شده است كه طی آن سلول ها بر روی ژل قرار می گیرند و در سراسر آن و در تماس با سنسور توسعه می یابد.
این فناوری دانشمندان را قادر می سازد تا با بینش بیشتری درباره نحوه عملكرد سلولهای قلب مطالعه كنند و این مطالعه باز امكان دارد منجر به ایجاد راه های جدیدی برای توسعه ایمپلنت های قلب الكترونیكی برای ارتباط با بافت های قلب شود.



1397/10/16
14:26:33
5.0 / 5
4252
تگهای خبر: توسعه , جت , دانش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است