شناسایی سلول های ایمنی اثرگذار برای مبارزه با التهابات مزمن

شناسایی سلول های ایمنی اثرگذار برای مبارزه با التهابات مزمن به گزارش شاه بلاگ محققین بیمارستان كودكان St.Jude مجموعه ای از سلول های T كمكی را شناسایی كرده اند كه امكان دارد به تعریف مجدد درك و درمان اختلالات التهابی مزمن و ناتوان كننده كمك نماید.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، در این مطالعه جدید محققین روی خانواده ای از سلول های T كمكی موسوم به سلول های Th۱۷فوكوس كرده اند كه به شروع پاسخ ایمنی ضد عفونت قارچی و سایر التهاب ها كمك می نماید. این سلول ها می توانند به افزایش التهاب های مخرب در اختلالات اتو ایمن مانند مولتیپل اسكلروزیس و آرتریت روماتوئید كمك نماید.
در این مطالعه جدید محققین زیر مجموعه ای جدید از سلول های Th۱۷ را شناسایی كرده اند كه از نظر عملكردی و متابولیكی از سلول هایTh۱۷ مربوط به التهاب های مزمن متفاوت هستند. بر اساس گزارش ها، دو زیر مجموعه از سلول های Th۱۷ فاكتورهای رونویسی منحصربفردی را بیان می كنند كه فعالیت ژن های مختلف را تنظیم می كنند. این محققین بیان ژن و عملكرد سلولی كه تاحدی بوسیله متابولیسم كنترل می گردد را نشان دادند.
پیش از این دكتر چی و همكارانش بر نقش كمپلكس پروتئینی mTORC۱ و فعالیت متابولیكی بعنوان تنظیم كننده های مهم فعالیت و عملكرد سلول های T تاكید داشته اند.
این كمپلكس پروتئینی رشد و متابولیسم سلول ها را بوسیله هماهنگ سازی متابولیسم و رونویسی سلولی تنظیم می كند. اما در این مطالعه جدید، محققین از مدل موشی MS و ابزارهای زیست شناسی مانند توالی یابی RNA تك سلولی و... استفاده كردند تا نشان دهند كه فعالیت متابولیكی و mTORC۱ نقش مهمی را در تنظیم عملكرد سلول های Th۱۷ بازی می كنند.
به عقیده محققین مختل كردن عملكرد mTORC۱ یا كاهش فعالیت متابولیكی در سلول های Th۱۷، بیان ژن ها را به سمت بیان فاكتور رونویسیTCF-۱ سوق می دهد. فاكتور TCF-۱ ژن های مربوط به سلول های بنیادی خونی را فعال می كند.
بیان افزایش یافته TCF-۱ منجر به این می گردد كه سلول های Th۱۷ بیشتر شبه بنیادی و خاموش باشند. برعكس، فعالیت متابولیكی بالاتر در سلول های Th۱۷ در جهت بیان فاكتور رونویسی متفاوتی به نام T-bet است و این فاكتور رونویسی T-bet با سطح افزایش یافته اینترفرون گاما همراه می باشد كه مولكولی است كه التهاب را تقویت می كند و بوسیله نوع دیگری از سلول های T كمكی به نام سلول های Th۱ هم بیان می گردد.
سلول های Th۱ كه شبیه سلول های Th۱ عمل می كنند، مشخصه اصلی اختلالات التهابی مزمن شبیه MS هستند و این مطالعه نشان داده است كه مختل كردنmTORC۱ و یا فعالیت متابولیكی خصوصیت های شبه سلول های Th۱ مربوط به سلول های Th۱ را در شرایط آزمایشگاهی و در مدلهای موشی التهاب عصبی بلوك می كند.

1397/10/25
16:21:33
5.0 / 5
4462
تگهای خبر: آزمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است