پرواز آزمایشی دراگون ماه آینده انجام می شود

پرواز آزمایشی دراگون ماه آینده انجام می شود شاه بلاگ: شركت فضایی ˮاسپیس ایكسˮ تست نهایی موشكی را كه مقرر است كپسول دراگون را با ظرفیت ۷ فضانورد به فضا ببرد برای ۲۳ ماه فوریه برنامه ریزی نموده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، موتورهای موشكی كه مقرر است فضاپیمای دراگون متعلق به شركت فضایی خصوصی اسپیس ایكس(SpaceX) را به فضا ببرد روز پنجشنبه پس از ظهر، به صورت مختصر روشن شدند و سپس چند تأخیر، این شركت در توئیتر اعلام نمود كه برنامه دارد تا پرواز آزمایشی را در ماه فوریه انجام دهد اما تاریخ خاصی مشخص نكرد.
حالا منابع ناشناس اعلام نموده اند كه این پرواز آزمایشی برای ۲۳ فوریه برنامه ریزی شده است.
شركت های اسپیس ایكس و بوئینگ در حال آماده سازی فضاپیماهای خود با قابلیت حمل سرنشین برای آزمایش نهایی هستند.
ناسا به جهت اینكه برای ارسال فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین المللی مجبور به استفاده از فضاپیمای سایوز متعلق به روسیه نباشد و خودكفا شود تا بتواند از خاك خود به ایستگاه فضایی برود، فراخوان داد تا شركت ها پیشنهادات خودرا عرضه كنند.
در نهایت شركت های اسپیس ایكس و بوئینگ برگزیده شدند تا به توسعه فضاپیماهای سرنشین دار مشغول شوند و هرچه سریعتر آنرا در اختیار ناسا قرار دهند.
تكمیل این فضاپیماها هر بار به سبب برخی مشكلات با تأخیر مواجه شده است و الان مقرر است آزمایش های نهایی را پشت سر بگذارند تا آماده تحویل به ناسا شوند.
پرسنل ناسا هم اكنون بدون پرداخت هزینه پشتیبانی در این پروژه ها كار می كنند، برای اینكه دولت آمریكا فعلاً در حالت تعطیلی به سر می برد.



1397/11/06
14:57:56
5.0 / 5
4768
تگهای خبر: بین الملل , توسعه , جت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است