تاثیر گرانش ماه بر فضانوردانبعلاوهفیلم

تاثیر گرانش ماه بر فضانوردانبعلاوهفیلم شاه بلاگ: پژوهشگران آژانس فضایی اروپا اخیراً مطالعاتی به منظور درك تأثیر گرانش ماه بر فضانوردان داشته اند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، چندین دهه است كه دانشمندان علم پزشكی فضایی در حال مطالعه اثرات بی وزنی بر بدن انسان و نحوه اصلاح آنها هستند. اما حالا قصد دارند تا مطالعه ای هم درباره تأثیر گرانش ماه بر فضانوردان داشته باشند. بدین سبب آژانس فضایی اروپا برنامه ای برای مطالعه بر روی این مساله ترتیب داده است.
"دیوید گرین"(David Green)، مدیر این پروژه و "توبیاس وبر"(Tobias Weber) مهندس تحقیقات علمی در حال رهبری این مطالعه در مركز فضانوردان این آژانس فضایی در كلن آلمان هستند و هدف آنها یافتن تأثیر طولانی مدت "گرانش ماه"(lunar gravity) بر فضانوردان است.
به لطف مجموعه ای از آزمایشات ایستگاه فضایی كه در دهه ۱۹۷۰ و برخی مطالعات كه انجام شده است، دانشمندان درك فزاینده ای از چگونگی اثر "گرانش صفر" بر بدن انسان و نحوه زندگی و كار كردن فضانوردان در سقوط آزاد به دست آورده اند.
طی پنجاه سال گذشته، ما شاهد آن بوده ایم كه چگونه عدم گرانش می تواند موجب از دست رفتن استخوان، تضعیف عضلات و مشكلات قلبی-ریوی شود و حتی بر بینایی، مغز و سیستم ایمنی باز تأثیر بگذارد.
اما حال دانشمندان می خواهند بدانند كه زندگی در مكانی كه گرانش آن یك ششم گرانش زمین است در طولانی مدت می تواند چه تأثیری روی فضانوردان داشته باشد؟
برای پاسخ به این سوال، دانشمندان آژانس فضایی اروپا و "مركز هوافضایی آلمان"(DLR) از سال ۲۰۱۷ مطالعه ای با سوژه حركت در گرانش كم را آغاز كردند.


در این آزمایش، آنها از یك تردمیل عمودی كه یك فرد به صورت افقی روی صندلی دراز كشیده و از آن معلق بود استفاده كردند. این صندلی پنج ششم وزن فرد را در بر می گرفت.
به این ترتیب، پژوهشگران توانستند دریابند كه فعالیت هایی مانند لی لی و پریدن در گرانش ماه بر تاندون آشیل اثر می گذارد و سبب كاهش تعادل استخوان و از دست دادن عضله باز می شود.
توبیاس در اختتام اظهار داشت: ما اعتقاد داریم كه پریدن و لی لی بر روی ماه امكان دارد نیروهایی شبیه به قدم زدن و راه رفتن بر روی زمین را فراهم آورد. این امر فضانوردان را قادر می سازد تا از راه حركت روزمره، شرایط استخوانی و عضلانی خودرا حفظ كنند.
آژانس فضایی اروپا اظهار كرده است كه نتایج آزمایشات تابحال امیدوار كننده بوده است و گام بعدی آزمایشات مقرر است در شهر هیوستون ایالات متحده آمریكا و جایی كه سیستم "ARGOS" قرار دارد، صورت گیرد برای اینكه توسط این سیستم آنها می توانند درك بهتری از تأثیر گرانش بر استخوان ها و عضلات داشته باشند.
هدف آنها این است تا سیستمی مشابه این سیستم به نام "Luna ۲" را باز در اروپا توسعه دهند تا توسط آن بتوانند به فضانوردان آژانس فضایی اروپا آموزش دهند تا چگونه در مأموریت های سرنشین دار آینده عمل كنند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4

1397/11/08
16:21:31
5.0 / 5
4353
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , دانش , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است